Mount Cook en wat foto's - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Mount Cook en wat foto's - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Mount Cook en wat foto's

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Twizel

Hai allemaal, weer een "kleine Update" maar dit keer ook met een link naar wat foto's (onderaan de tekst).

25/1/2010
We hebben inmiddels afscheid genomen van Richard, die vroeg in de ochtend naar het vliegveld wordt gebracht, dus we ontbijten lekker uitgebreid met z’n 2-en. Lois (eigenaresse) komt meerdere keren vragen of we nog genoeg hebben en is duidelijk in voor een praatje. Ze vertelt uitgebreid over haar familie en praten wij over het weer in Nederland (via de weblog hebben we net gelezen dat het weer sneeuwt) en het wisselvallige weer hier in Nieuw-Zeeland. Ze laat ons nog even de krant van vandaag zien met daarin de weersverwachting voor de komende dagen. Leuk, maar wij gaan toch verder, dus dat maakt voor ons niet meer uit. We nemen afscheid van Lois en Les en krijgen allebei een spontane hug (knuffel) van Lois.

Vanuit Geraldine vertrekken we richten het Westen naar Fairlie en gaan daarna door naar Lake Tekapo. Gelukkig voor ons klaart het weer enorm op als we halverwege de rit door de bergen rijden. De wolkendeken van gisteren en vanochtend is duidelijk tegen deze bergen blijven hangen en aan de andere kant er van is het prachtig weer.

Aan de oever van Lake Tekapo (dat net zo lichtblauw is als Lake Louise in Canada; zie vorige weblog) en het gelijknamige dorp maken we een paar fraaie kiekjes. Aan dit meer staat de Church of the Good Shepherd, een klein oud kerkje dat uitkijkt over het meer. Aangezien dit weer een aardig toeristische trekpleister is, zijn de Japanners en Chinezen weer in volle glorie aanwezig. Met bussen tegelijk worden ze weer door het land gejaagd. Het is even wachten, maar dan is er even een klein moment dat ze er niet zijn en kunnen we de nodige foto’s en film (dus zonder mensen er op) maken.

Met wat geslinger door het dorp vervolgen we onze weg naar Lake Pukaki. We parkeren de auto aan de oever van dit immense meer, waar Deb een paar baantjes in het frisse bergwater trekt.

Tom maakt een lekkere lunch die we afsluiten met veel foto’s en film van dit eveneens prachtige lichtblauwe meer met op de achtergrond Mount Cook, die met zijn 3.754 meter de hoogste berg van Nieuw-Zeeland is. Van Lois en Les hebben we al gehoord dat als je de bergen niet vanaf de oever van het meer kunt zien, je ook niet de moeite hoeft te nemen erheen te rijden. Maar vandaag hebben we blijkbaar geluk, want de zon staat hoog aan de hemel en het is schitterend weer. We rijden door langs het meer naar het Noorden naar het dorpje Mount Cook. De 55 km lange weg er naar toe heeft steeds weer prachtige vergezichten op de bergtoppen met hun gletsjers en naast je het lichtblauwe meer. We rijden dezelfde weg terug langs het meer en gaan daarna Zuidwaarts naar het plaatsje Twizel. Daar vinden we een camping met een paar cabins, waarvan er nog één beschikbaar is. Het blijkt een grote vier-persoons cabin te zijn voorzien van alle gemakken.

Nog even de jarigen Alec en Toine van harte feliciteren en hopelijk hebben ze een leuke verjaardag gehad met heeeel veel kadootjes.

(Let op: De gehele link kopieren in een nieuw scherm want de link is blijkbaar niet helemaal onderstreept! dus kopieren en plakken maar... naast de foto's kan je aan de rechterkant op "meer informatie" kiezen voor de omschrijvingen bij de foto's).

Groet
Tom en Deb

• 25 Januari 2010 - 19:38

Remon:

Mooie foto's vooral die van Tom in de speedboot en jij op de skies.
    (hahaha)

• 25 Januari 2010 - 20:08

Bianca:

wauw!! mooie foto's

• 26 Januari 2010 - 07:37

Suzanne:

Wauw nice Pics! en jullie zijn net pas begonnen...Dat belooft wat!

• 26 Januari 2010 - 15:00

Serge:

Complimenten voor de uitgebreide verslag legging, leest lekker.

Enne Tom, ik lees het al ook daar aan het scheuren...

Enjoy jullie geweldige trip

• 26 Januari 2010 - 18:15

Irma:

Hoi wereldreizigers,
    Wat leuk om de foto's te zien die jullie gemaakt hebben. Wat een verschil; bergen met sneeuw en Deb zwemmend. Geniet maar lekker, hier is het -8 graden, brrrrrrr. We staan in ons straatje 's ochtends weer druk te krabben.

• 27 Januari 2010 - 10:50

Ilona:

He lieverds,

Wat is het toch leuk om jullie verslag te lezen. En wat een prachtige fotos's. Kijk alweer uit naar het nieuwe verslag.

Dikke kus van ons allen