Bula!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Bula!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Bula!!!

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

09 Maart 2010 | Fiji, Nadi

Bula!!! Oftewel, hallo in het Fijiaans.

Op 6 maart zijn we op Nadi geland en kunnen we meteen wennen aan de hogere temperatuur. Tjonge, lekker warm!!! Het is hier elke dag zo’n 32 graden, maar in de zon loopt het al gauw over de 40 graden heen. Het zeewater is met zo’n 28 graden niet echt verkoelend, maar gewoon een lauw badwatertje.

Het resort ziet er prima uit en is van alle gemakken voorzien. Onze bure (zeg maar, huis) kijkt uit over de zee en ligt aan een klein parkje met enkele hangmatten, met daarna al direct het kleine strand en de zee. Achter ons huis ligt het zwembad, de bar en verderop het restaurant. De bure heeft een enorm bed van 2,5x2,5 en in de badkamer is een douche en een bubbelbad. Wat vervelend!

Helaas heeft ook dit resort wat schade van de laatste cycloon Mick opgelopen, want er is een boom in het zwembad gevallen en dat heeft een paar ernstige lekken veroorzaakt. Hierdoor is vanaf maandag het zwembad gesloten en worden de reparatiewerkzaamheden uitgevoerd. Het resort biedt ons als vergoeding gratis vervoer naar het zwembad en gebruik van de faciliteiten van een naburig resort. Maar hiervan maken wij nog even geen gebruik, omdat we lekker op ons ligbedje bij de zee liggen te bakken en geen last van de werkzaamheden hebben.

Tja, en wat doe je dan de hele dag? Uuhh, uitslapen, ontbijten, massage, zonnen, lunchen, zonnen, zwemmen, zonnen, cocktails drinken (happy hour!!), douchen, relaxen, cocktails drinken, dineren, relaxen, pitten… En dat dan morgen weer… Heel vervelend allemaal en we vragen ons dan ook af hoe we dit een hele week moeten uithouden.

Het is hier echt Fiji Time: alles gaat heerlijk rustig en zeker niet gehaast. Het personeel (en de locals ook) is hier enorm vriendelijk en zorgzaam. Elke dag als de kamer schoongemaakt is, vinden we weer nieuwe bloemen op het bed en in de badkamer. Tijdens de zonsondergang speelt de huisband (twee oudere gitaristen) het vaste deuntje: Oh Fijian sunset, it’s an island to be… of zo iets dergelijks, Kortom, heerlijk.

We willen binnenkort nog een dagje een boottochtje boeken, om enkele van de omliggende eilanden te bekijken en daar ter plaatse lekker te snorkelen. Onze voorkeur gaat uit naar het eiland Castaway (waar de film met Tom Hanks is opgenomen), waar slechts 15 gasten per dag worden toegelaten. We zullen zien of dit gaat lukken! Anders wat anders.

Dan nog even de felicitaties voor onze buurman Gerard: van harte jongen en wij nemen wel een cocktailtje bij zonsondergang op jou. Daarnaast ook de felicitaties voor Fleur, want ook die is weer een jaartje ouder geworden. Gefeliciteerd meid!

Mochten er nog jarigen zijn geweest, die we zijn vergeten, mea culpa, maar we draaien op Fiji Time, dus dan vergeet je wel eens wat.

Groetjes
Tom en Debbie

• 09 Maart 2010 - 06:27

Gert:

Het is mooi, het lijkt mooi maar de klap komt volgende week, dan moeten jullie weer vroeg uit de veren en fijn aan het werk. Oef, dat valt vies tegen. Dus neem het er nog maar van!

• 09 Maart 2010 - 07:34

Esther:

Zucht...........

Valt er nog iets anders te zeggen?????

• 09 Maart 2010 - 11:27

Pi M En Gerda:

tijdens het witten even genoten van jullie verslag;niet te veel luieren he.Veel plezier

• 09 Maart 2010 - 20:00

Willem Meijvogel:

Tja, wat Gert zegt is natuurlijk waar. Maar ik zucht ook wel even bij zoveel vakantieplezier. Lekker luieren na de actieve weken in NZ. Ik ga binnenkort maar boeken denk ik. Waar naar toe ? Kan me niet schelen; als we maar warmte hebben. Ik ben dat autoramen krabben spuug zat!!

• 10 Maart 2010 - 21:21

Gerard:

Bedankt voor de felicitatie's.
    Wij zullen op jullie toosten a.s. zaterdag.
    Als,ja ik bedoel als er nog licht brand kom je maar een borrel halen.
    Tot gauw.

• 11 Maart 2010 - 10:13

Linda Krijgsman:

Bula! Dat klinkt inderdaad heel erg vervelend allemaal. Zeewater van 28 graden, getver da's echt niks! En die hangmat ligt ook vast niet lekker! Kortom: dat wordt nog even afzien voor jullie en dan mogen jullie eindelijk weer terug naar dat heerlijke Nederland: waar het weer koud en grijs is! Het gaat vast ook nog regenen volgende week! Ja ik snap het: jullie kunnen niet wachten....kuzzzz Lin