Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

06 Mei 2018 | Verenigde Staten, Key West

Zo, en meteen nog maar een deel van het verslag er achteraan. We hadden tenslotte nog wat in te halen. In een volgend verslag zullen we nog wat nieuwe foto's toevoegen.

Veel leesplezier en tot de volgende keer, ik ga weer naar het strand!

Groetjes,
Tom en Debbie
Simon en Dreke

02-05-2018
Na een heerlijk nachtje slapen, maken we in de keuken zelf een ontbijtje (gebakken eieren, croissantje en een sappie). Daarna lopen we naar beneden waar de Valet Parking onze auto ophaalt en voorrijdt. Kost wel wat centen (valt best mee hoor), maar je hoeft zelf niet naar een schaarse parkeerplek op zoek.

We rijden dezelfde weg (de 41) rijden we terug richting Everglades N.P., maar nu stoppen we bij Buffalo Tiger Air Boat (http://www.buffalotigersairboattours.com/), voor een ritje met een Air Boat over het moeras rond de Everglades. We moeten even wachten op de volgende tour, dus kijken we wat rond. Na een half uurtje kunnen we met nog een paar andere mensen op de boot. De oordopjes gaan in en de motor wordt gestart. Mensen kinderen, wat een enorm kabaal. Stel je voor, je zit vlak voor een dikke V8, zoals die bij dragraces worden gebruikt en dan zowat zonder dempers. Niet normaal, wat een herrie! Die doppen helpen geen reet!

De boot heeft eigenlijk helemaal geen water nodig, want de propeller achterop de boot in combinatie met de enorme motor, duwt de boot over alles heen, water of geen water. De stuurman vaart lekker in de rondte en probeert her en der allerlei vogels, krokodillen of schildpadden te bewonderen. Maar door de enorme herrie van deze air boat, vliegen de meeste vogels weg, zodra je in de buurt komt. Toch zien we enkele krokodillen van dichtbij en diverse reigersoorten. Al met al niet veel gezien, maar toch een leuk ritje over het moeras. Na een klein uurtje zit het erop en rijden we weer terug naar het hotel. Omdat we weer de halve stad moeten doorkruisen, duurt een ritje van zo’n 30 mijl, toch zo maar ander half uur. Onderweg doen we wat boodschappen voor het avondeten.

Aan het begin van de avond wandelen we langs de nabijgelegen jachthaven en smikkelen we ’s avonds lekker van wat biefstukpuntjes met gebakken aardappels en broccoli. Heerlijk hoor! Daarna legen we nog maar eens een flesje wijn en spelen een kaartspelletje.

03-05-2018
Rond 10.00 uur verlaten we Miami en rijden via de 1 naar het zuiden. Bij Homestead vullen we de benzineslurper maar weer eens bij en rijden via allerlei eilandjes helemaal door naar Key West. De weg (Overseas Highway) voert over heel veel eilandjes en bruggen. Aan beide kanten ligt het mooie azuurblauwe en soms groene water van de Keys. Met de zon erop een prachtig gezicht. Overal varen kleine bootjes met sportvissers.
Op het eiland Islamorada lunchen we bij Robbie’s (http://robbies.com/). Vanaf het terras heb je een mooi uitzicht over een kleine haven en het prachtige water van de Keys. Kijk, dit is vakantie!

Aan het einde van de middag komen we aan bij Sunrise Suites (https://www.vacasa.com/unit.php?UnitID=10700), weer een suite met meerdere kamers waar we twee nachten blijven. Nadat we ons opgefrist hebben, schieten we de zwembroek aan en chillen lekker bij het zwembad en in de hot tub (ook al is het ruim 30 graden, een hot tub van 40 graden is ook niet mis!). Als de zon weg is, gaan we terug en douchen lekker.
We rijden naar de IHOP aan de noordkant van Key West voor een simpel, maar heerlijk diner. Daarna halen we nog wat boodschappen bij de Publix en tuffen we weer lekker naar huis.

04-05-2018
Na het zelf gemaakte ontbijt rijden we naar de P+R garage op de hoek van Grinnell Street en James Street, waarna de met de Duval Loop (een gratis bus) naar het centrum van Key West rijden. Deze bus rijdt ook naar de hoek van Whitehead en South Street naar de Southernmost Point van het vasteland van de VS. Hier staat een oude boei op de kade die we als foto object vastleggen. En door.

We wandelen daarna naar het begin van Duval Street, een druk straatje met allerlei barretjes, terrassen en live muziek, heel gezellig! Bij één van de koffietentjes drinken we wat en vraagt de vrouwelijke ober aan Tom of hij niet een bekende Engelsman is. Ja hoor, ook hier word ik weer herkend! Maar wie ze nu uiteindelijk bedoelt, zullen we nooit weten!
Na al dat geslenter door het dorpje zijn we in de middag wel aardig gaar en gaan terug naar het appartement. We chillen weer lekker in de zon bij het zwembad en kijken onze ogen uit naar de diverse dronken vrouwen bij het zwembad.

Rond 18.30 uur gaan we terug naar het centrum en drinken eerst een heerlijk koud biertje bij Waterfront Brewery (http://www.thewaterfrontbrewery.com/). Dit echt heerlijke biertje (Waterfront Key Lime Witness) gaat erin als water, maar zakt daarna meteen in de knieën. Hahaha, lekker hoor. We moeten wel een beetje doordrinken, want we willen de zonsondergang op Mallory Square zien. Daar aangekomen stikt het van de mensen die precies hetzelfde willen. Maar wat blijkt, voor de kade/kust van Mallory Square ligt nog Sunset Key, die ervoor zorgt dat je de zon niet in de zee kunt zien zakken, maar achter de bomen van Sunset Key. Wel een beetje een deceptie. Maar goed, dat mag de pret niet drukken dus we maken mooie foto’s. Uiteindelijk gaat de ondergaande zon onder in de laaghangende bewolking aan de horizon. Op het water rond Sunset Key varen veel boten met toeristen die voor veel geld een zonsondergang willen zien, maar hem net zo goed niet zien.
Als het ‘spektakel’ voorbij is, lopen we naar El Meson de Pepe (https://www.elmesondepepe.com/) voor een heerlijke Cubaans tapas diner vergezeld van Cubaanse muziek. Jamjam en gezellie!
Met een volle pens lopen we terug naar de parkeergarage. Dit valt toch niet mee en we besluiten om de Duval Loop nog even te pakken voor het laatste stuk. Da’s beter als lopen!

Als we in het appartement aankomen, relaxen we nog wat voor de tv en werken we dit verslag bij.

• 09 Mei 2018 - 10:31

Gerard:

Drank, eten en zon in welke volgorde ook, ja dat is een goede vakantie. Tom met jouw huidskleur t.o.v de andere drie zou ik je waarschijnlijk ook herkennen als een "Englischman in ......".