Fort Myers Beach en Miami (deel 1) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Fort Myers Beach en Miami (deel 1) - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Fort Myers Beach en Miami (deel 1)

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

06 Mei 2018 | Verenigde Staten, Miami

Hallo allemaal,

Ja, ik weet het, het is een tijdje stil geweest. Maar niet getreurd, want hier is weer een volgend deel van ons reisverslag.

Tot de volgende keer!

Tom en Debbie
Simon en Dreke

28-04-2018
Vandaag rijden we van Tampa via Saint Petersburg naar Ruskin, ten zuidoosten van de Tampabaai. Onderweg stoppen we her en der voor een paar mooie vergezichten, maar verder doen we niet veel. ’s Avonds eten we een heerlijke burger bij Ford’s Garage (http://fordsgarageusa.com/).

29-04-2018
Vanuit Ruskin gaat het weer verder zuidwaarts richting Fort Myers Beach. Via Sarasota rijden we naar Siesta Key, waar de mooiste witte stranden van Florida moeten liggen. Maar blijkbaar hebben meer mensen bedacht hierheen te gaan, want we kunnen nergens een parkeerplekje vinden. Jammer dan, doorrijden en bij een volgende gelegenheid maar een ander strandje, ook best.

Uiteindelijk komen we aan in Fort Myers Beach, waar we inchecken in ons appartementje Sunlight Apartments. Bij binnenkomst blijkt elke slaapkamer nogal wat waterschade te hebben gehad, want het laminaat op de vloer lijkt wel een golfslagbad: je kunt er niet overheen lopen zonder dat het als een gek kraakt. In de badkamer staat water in de douche, de wc spoelt niet en stinkt het naar een riool. Mmm, waardeloos. Het appartement ziet er eerder uit als een veredelde studentenkamer, dan het nette appartement van de plaatjes op internet waar we boekten.

Het is vandaag zondag en blijkbaar vindt de verhuurder het niet nodig om dan voor noodgevallen bereikbaar te zijn. Nog een mmm, want nu zitten we een dag in een appartement dat eigenlijk onbruikbaar is. Na de nodige noodkreten per mail naar de beheerder te hebben gestuurd, besluiten we er maar het beste van te maken. Genoeg kroegen voor een lekker drankje en een hapje eten. Daarna genieten van de ondergaande zon op het strand en de gezellige boulevard.

30-04-2018
Vanochtend bellen we opnieuw met de beheerder en deze geeft aan de mails al te hebben gelezen en direct actie wil ondernemen. Nou, dat valt reuze mee! Hij wil deze lekkage en stank vandaag nog laten verhelpen en we hoeven niet thuis te blijven. We gaan het zien!

In de ochtend rijden we naar Sanibel Island en door naar Captiva. Vandaag staat in het teken van mooie schelpen zoeken. Op het strand van Captiva vinden we niks bijzonders (althans, geen grote hoornschelpen) en genieten we verder van de zon, het mooie strand en de blauw/groene zee.

We steken over van Captiva naar Sanibel Island en stoppen net na de brug bij de parkeerplaats. Ook daar zoeken we het strand af, maar opnieuw niks te bekennen. Zoeken we dan wel goed? Verderop zien we een local met een flinke zak grote schelpen lopen en we vragen waar hij die gevonden heeft. Hij geeft aan dat ze nog in zee liggen en dat je moet zwemmen… Tja, wij zijn lui en dachten dat alles op het strand ligt… Hahaha, not! Maar vriendelijk als hij is, geeft hij ons een handvol met schitterende schelpen. Prachtig!

Op het strand staan veel vissers die in de stroming onder de brug staan te vissen. Er wordt flink wat vis opgehaald, die allemaal voor een avondmaal wordt meegenomen.

In de middag krijgen we een sms van de verhuurder dat de loodgieter vanmiddag de lekkage en verstopping komt verhelpen. De loodgieter wil echter niet naar binnen zonder dat wij aanwezig zijn (zodat ie geen gezeur over vermissingen kan krijgen), dus we rijden aan het einde van de middag terug naar het appartement. De lekkage en verstopping wordt netjes opgelost en we kunnen weer heerlijk douchen!!

01-05-2018
Via Estero Island rijden we naar het zuiden en dan via Naples over de 41 naar het oosten om vervolgens heel Florida door te steken naar Miami. De 41 gaat dwars door Everglades National Park. Onderweg stoppen we bij het kantoor van de NPS en kijken naar een poel met flink wat krokodillen en alligators. Gelukkig zit er een flink hek omheen, zodat ze daar blijven. Daarna rijden we door het visitors center van Everglades N.P., het Shark Valley Visitor Center. Daar boeken we een rondrit met een trammetje die ons een aardig beeld van de Everglades geeft. Het enige nadeel is dat de gids aan één stuk door ratelt in een tempo dat zowat niet te volgen is. Onderweg stopt de tram als er vogels, krokodillen en schildpadden worden gespot. De tram stopt bij de Shark Valley Observatory Tower, van waarvan je een mooi uitzicht over de omgeving hebt. Na een te korte stop rijdt de tram in rap tempo terug naar het Visitor Center. Deze loop duurt ongeveer twee uur en da’s lang zat.

Terug de auto in en we vervolgen onze weg naar Miami. In de wijk Coconut Grove staat ons hotel voor de komende twee nachten, The Mutiny (https://www.providentresorts.com/mutiny-hotel/). Dit hotel is van dezelfde keten als in Tampa en ook hier hebben we een suite met twee slaapkamers, twee badkamers, een woonkamer en een keuken. Eigenlijk een compleet huis met een mooi uitzicht over een jachthaven en een park. Doordat we vanmiddag de tramtour hebben gedaan, zijn we wat later in Miami en eten we alleen nog een hapje bij Lulu (http://luluinthegrove.com/). Daarna slenteren we terug naar het hotel en gaan we op tijd weer onder de wol.

Volgende keer weer wat foto's.

• 06 Mei 2018 - 20:40

Edith:

Hotel/appartement luis aan de ketting en een kudde krokodillen

• 06 Mei 2018 - 21:17

Rj.wullems:

Leuk hoor behalve de lekkage en de verstopping dan nog veel plezier daar.

• 07 Mei 2018 - 10:17

Gerard:

In de States is dus de hygiēne-overlast ook veel groter dan bij ons, gelukkig hebben jullie niet de hele dag op de hotelkamer hoeven te vertoeven. Hopelijk beter nieuws in deel 2. Heel veel plezier en kijk uit naar jullie volgende reisverhaal.