Maimi deel 3 (van 3) t/m Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Maimi deel 3 (van 3) t/m Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Maimi deel 3 (van 3) t/m Orlando

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

17 Mei 2018 | Verenigde Staten, Kissimmee

Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij! Wat hebben we weer veel gezien, de tijd vliegt voorbij. Hierbij het volgende deel van ons reisverslag.

Morgen is het alweer de laatste dag van onze reis... Balen hoor! Morgenavond vliegen we weer naar Nederland.

Veel leesplezier en alvast weer bedankt voor de leuke reacties!

Tom en Debbie
Simon en Dreke

12-05-2018
Vandaag verlaten we helaas de heerlijke Bahama’s. Op de luchthaven van Nassau hebben we dik een uur vertraging wegens een ‘mankement’ aan het vliegtuig. Het probleem is redelijk snel verholpen en we mogen aan boord. Dit oude beestje van American Eagle brengt ons met redelijk wat turbulentie in een uurtje veilig terug op de luchthaven van Miami. Aangezien de Amerikaanse douanecontrole al op Nassau (Bahama’s) plaatsvindt, wordt deze vlucht als een Amerikaanse binnenlandse vlucht afgehandeld en land je op een ander deel van de luchthaven als waarvan je vertrekt. Desondanks is het nog steeds meer als een half uur met je koffers over deze enorme luchthaven wandelen naar de metro die je naar de huurauto’s brengt.

We mogen onze volgende huurauto zelf uitkiezen uit een rij van tig dikke SUV’s. Zolang er maar navigatie in zit, vindt Tom het goed. Zijn keuze valt al snel op alweer een Nissan Armada, maar nu met beige leren bekleding. Mooie bak hoor! Snel inladen en wegwezen.

We rijden naar het Days Inn Miami International Airport hotel. Deze hadden we al in Nederland geboekt, met het oog op deze reisdag. Achteraf was dit niet zo’n goede keuze, want het hotel ligt echt op een waardeloze locatie: aan de ene kant naast de landingsbaan; aan de andere kant pal naast de snelweg. Slapen wordt een uitdaging!

We rijden nog even naar de dichtstbijzijnde Walmart voor wat boodschappen en eten daarna een burgers en kipkluifjes bij Hooters Bar (http://hootersflorida.com/). Het uitzicht bevalt de mannen wel, maar de keiharde muziek kan ons niet bekoren. Snel doorhappen en wegwezen. Deze pokken herrie kunnen we niet goed hebben na zo’n toch wel lange reisdag.

13-05-2018
Voor de derde keer deze vakantie rijden we de stad van Miami in. We gaan vandaag naar een honkbalwedstrijd tussen de Atlanta Braves en de Miami Marlins. Het Marlins Park is pas zes jaar oud en is een enorm stadion met een schuifdak. Het dak zit vandaag dicht, met het oog op mogelijke regenbuien. Dit betekent dat we vandaag droog zitten.

Bij aankomst staat een drumband ons op te wachten en worden we met tromgeroffel onthaald. We lopen naar de ingang van de promenade die achter de tribunes ligt. Daar vergapen we ons aan de grootte van de binnenkant van het stadion. De promenade loopt helemaal rond het stadion en dus sjokken we deze rond. Aan de ene kant het honkbalveld en aan de andere pizza’s, hot dogs, patat, pretzels, hamburgers en allemaal andere aanbieders van gezonde maaltijden. We kijken ons ogen uit!

We lopen naar onze stoelen net achter de dug-out van de Marlins. Zo hebben we perfect zicht op het veld richting het 1e honk. Rond 13.00 uur begint de wedstrijd, uiteraard voorafgegaan door het Amerikaanse volkslied. Helaas voor ons is de wedstrijd niet heel spannend en wordt er weinig gescoord. Maar desondanks genieten we volop!

Rond 16.00 uur is de wedstrijd afgelopen en verlaten we dit schitterende stadion. Buiten wordt Debbie nog door een mevrouw aangesproken met de vraag of zij wellicht Meg Ryan is. Hahaha, kijk, naast de bekende Engelsman (04-05-2018) is er nu ook een bekende Amerikaanse in ons reisgezelschap!!

We verlaten Miami nu echt en rijden naar het noorden naar Fort Lauderdale. Het is maar een uurtje rijden naar ons volgende hotel Pier Sixty-Six hotel (https://www.pier66hotelmarina.com/). We checken snel in en lopen dan langs de steiger van deze jachthaven om ons te vergapen aan meerdere grote jachten. Aan het einde van de steiger ligt het enorme jacht ‘Aquarius’ (https://www.superyachtfan.com/superyacht/superyacht_aquarius.html) van Steve Wynn, een multimiljardair uit Las Vegas. Dit schip is van Nederlandse makelij! Wauw, wat een enorm jacht, geweldig om hier vlak naast te staan.

Aan het einde van deze steiger zit ook het restaurant Pelican Landing (https://www.pelican-landing.com/). Ondanks de enorme hoosbui genieten we van onze heerlijke biertjes en maaltijd. Simon smikkelt van de King Crab (de lekkerste krab die hij ook gegeten heeft), Dreke een portie kipkluifjes, Deb Taco’s en Tom een gebakken zalm. Jammie!!

De regen lijkt maar niet te stoppen en komt met bakken uit de hemel. We willen toch wel graag naar onze kamers, maar hebben geen paraplu bij ons. Mmm… Gelukkig heeft het restaurant een golf car met regenschermen, die ons redelijk droog overbrengt. We laten de koffers in de auto en pakken snel wat spullen voor de nacht. We gaan nu echt niet met de koffers slepen. Wat een water!

14-05-2018
De dag begint heerlijk zonnig (in tegenstelling tot gisteravond) en we relaxen even bij het zwembad. In de ochtend pakken we de watertaxi (http://watertaxi.com/) die vanaf het Hilton hotel via de kanalen net achter het strand langs allerlei stops vaart. Vanaf het water heb je prachtig uitzicht op de enorme villa’s die aan het water zijn gebouwd en op de enorme jachten in de verschillende jachthavens. Tjonge jonge, wat een rijkdom hier!

Op de terugweg stappen we uit in de buurt van het strand om te gaan lunchen. We willen naar het strand lopen, maar worden overvallen door een enorme hoosbui. We schuilen bij één van de vele woontorens tot het stopt met regenen. Dit lijkt echter voorlopig niet te gebeuren… We wachten tot we een ons wegen en besluiten uiteindelijk maar een taxi naar het hotel terug te nemen. De restaurants bij het strand hebben we niet bereikt en dus lunchen we in het hotel.

Daarna verlaten we Fort Lauderdale en rijden via de kustweg met heel veel enorme villa’s door naar West Palm Beach. Daar hebben we een kamer in het Best Western hotel geboekt. Een prima hotel, ware het niet dat het hotel ’s avonds door een stroomstoring wordt getroffen. Bij Tom en Debbie geen licht op kamer; de airco doet het nog wel. Bij Simon en Dreke werkt alles nog. Blijkbaar liggen niet alle groepen eruit.

Later in de avond gaat echter overal in het hotel het licht uit, want er moet een transformator worden vervangen. Mmm, dan is het best donker en zie je pas hoe afhankelijk men van elektriciteit is…. Midden in de nacht is het euvel verholpen en flitst overal het licht aan: iedereen wakker! Pfff, lekker nachtje zo!

15-05-2018
Gelukkig is het hotel zo vriendelijk om bij het uitchecken 50% korting aan te bieden. Prima opgelost!
Na het ontbijt relaxen we weer lekker in de zon bij het zwembad. Het is bloedheet in de zon en koelen lekker af in het zwembad. Heerlijk zo!

In de middag rijden we door naar Kissemmee, een dorpje net onder Orlando. Daar hebben we weer een suite (appartement met twee slaapkamers) geboekt in het Legacy Vacation Resort (https://www.legacyvacationresorts.com/) voor de laatste twee dagen van onze road trip. We zitten vlakbij de themaparken van Disney, dus alles draait hier om Mickey en zijn vrinden. Men is dan ook erg verbaasd dat we niet naar zo’n pretpark gaan. Hahaha.

’s Avonds eten we een lekkere hamburger met patat op het park en legen we nog maar een flesje Pinot Grigio en spelen we een kaartspelletje.

16-05-2018
Tussen de buien door liggen we lekker bij het zwembad om te relaxen, zwemmen en zonnen. Aan het begin van de middag blijft de regen echter aanhouden en gaan we naar binnen. Gaan we zo meteen naar een shopping mall of naar een wijnproeverij? Even denken… Shoppen dan maar? NEEE JOH!!

Een klein uurtje rijden boven Orlando ligt de Lakeridge Winery (https://www.lakeridgewinery.com/) waar je aan een gratis (jaja!!) rondleiding en wijnproeverij kan deelnemen. Tja, wie laat zoiets nou liggen?? We zien een klein deel van de opslagtanks en bottelarij. In de heuvels om het bedrijf heen ligt ruim 51 hectare met wijnranken. Door van omliggende producenten nog druiven in te kopen, produceert deze winery zo’n 2 miljoen liter wijn per jaar.

De tour eindigt in de winkel waar in sneltreinvaart negen (ja, je leest het goed) verschillende wijnen na elkaar worden geproefd. Weliswaar twee slokjes per wijn, maar toch, in een kwartier 18 slokken wijn wegwerken op een bijna nuchtere maag… Je kan raden wat er met de stemming gebeurt!!

Als we weer op het park terug zijn, schijnt de zon weer. De regenbuien zijn weer lekker ver weg. Dus, omkleden en weer naar het zwembad voor nog een beetje kleur. Uiteindelijk komt de regen rond 18.00 uur weer opzetten, dus zit het zonnen er voor vandaag wel op.

In de avond rijden we naar Red Lobster (https://www.redlobster.com/) voor een heerlijk maaltje krab, kreeftenstaart en garnalen. Dreke is minder fan van beestjes uit de zee, dus voor haar een lekker biefstukje met groente en salade. Na een twee uur zijn alle krabbepoten fijn geknepen en uitgelikt. Jammie!

We sluiten de avond af met het inpakken van de koffer en het bijwerken van dit verslag. Morgen is onze laatste dag van onze road trip en vliegen we ’s avonds terug naar Nederland!

Link naar wat foto’s:

• 17 Mei 2018 - 06:27

Ilona:

Ik heb weer genoten van al jullie verhalen en foto'...fijne reis terug

• 17 Mei 2018 - 12:10

Linda:

Wat zonde dat jullie deze laatste dagen toch nog veel regen meepikken! Maar dan is de overgang straks niet zo groot, haha. (Hoewel het best meevalt met de regen hier, moet ik eerlijk zeggen)
    Alvast een goeie terugreis! Sommige familieleden kunnen niet wachten tot jullie weer terug zijn