Kennedy Space Center en Cocoa Beach - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center en Cocoa Beach - Reisverslag uit Titusville, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center en Cocoa Beach

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

22 April 2018 | Verenigde Staten, Titusville

Hallo allemaal,

We hebben weer een paar heerlijke dagen achter de rug. Dus bij deze weer een korte update van onze reis.

Groeten,
Tom en Debbie
Simon en Dreke

19-04-2018
Ongepland vroeg zijn we wakker. Blijkbaar zit er nog wat van een jetlag in ons lichaam. Normaliter hebben we hier weinig last van. Ach, je wordt een dagje ouder.

Na het ontbijt chillen we wat bij het zwembad en gaan we rond 10.00 uur naar Kennedy Space Center op Cape Canaveral. We hadden gehoopt een echte raket lancering mee te kunnen maken, maar helaas is er gistermiddag al één geweest, net voordat we geland waren. Jammer!
Het is vandaag een zonovergoten dag met een graadje of 28 Celsius en een klein briesje, heerlijk weer voor een dagje raketten kijken en een bustour over een deel van het lanceringscomplex. Na de financiële plichtplegingen wandelen we over Rocket Garden waar een aantal historische raketten (replica’s) staat opgesteld. Daarna lopen we door naar het gebouw Atlantis, waar voor de deur de brandstoftank en stuwraketten (op ware grootte) van de Space Shuttle staan. Na een korte introductiefilm kom je in het gebouw oog in oog te staan met de echte Space Shuttle Atlantis. Deze is na zijn laatste vlucht als een museumstuk in dit gebouw gezet. Om langs deze machine te lopen, is werkelijk te bizar voor woorden. Onvoorstelbaar dat dit enorme ding de ruimte in geschoten is en daarna weer veilig op aarde is geland.

Na een tijdje lopen we weer naar buiten en pakken de tourbus voor een uitgebreide rondrit over een deel van het lanceringscomplex van NASA op Cape Canaveral en langs een aantal productiehallen voor oude raketten en de nieuwe raketten van bijvoorbeeld SpaceX (zoals de pas gelanceerde raket met daarop een Tesla). Dit enorme terrein is ongeveer net zo groot als de provincie Flevoland.

De busrit eindigt bij het Apollo/Saturn V Center, waar een simulatie van een lancering van een Apollo/Saturn raket wordt getoond. Na afloop loop je een andere hal is, waar deze Saturn V raket (horizontaal) ten toon gesteld is. Dit is zo’n enorm groot ding, werkelijk niet normaal meer! Het is de grootste en krachtigste draagraket ooit gemaakt. Het exemplaar dat hier getoond wordt, is een echte die echter nooit gevlogen heeft. Check deze link naar de Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Saturnus_V. Echt onwerkelijk zo groot!

Met de bus rijden we terug naar het bezoekerscentrum en lopen nog wat langs de verschillende gebouwen met attracties. Sommige interessant, andere nogal saai.

Afijn, rond 17.30 uur zijn we het zat en rijden terug naar het hotel. We trekken de zwembroek aan en plonzen nog even lekker in het zwembad. Heerlijk! Na een opfrissertje steken we de weg over en eten een lekker hapje bij de iHOP. Daarna is de fles Champagne uit het vliegtuig aan de beurt die tijdens een spelletje kaarten probleemloos wordt geleegd.

20-04-2018
Voor vandaag was slecht weer met regen en wind voorspeld, maar als we richting het ontbijt lopen, is het alleen maar strak blauw en doet de zon al aardig zijn werk. De Amerikaanse Piet Paulusma doet het hier net zo goed als de onze in Nederland.

We trekken de zwembroek weer aan en relaxen lekker in de zon bij het zwembad. Aan het begin van de middag rijden we via Cocoa Beach naar Port Canaveral, een havengebied met een paar flinke cruise schepen en een kleinere jachthaven voor sportvisserij. Bij Grill’s (http://www.grillsseafood.com/port-canaveral/) eten we een lekkere schaal met gekookte (koude) Gamba’s en een schaaltje met gefrituurde kip. We genieten van de terugkomende sportvissers die grote bakken met verse Makreel terugbrengen. Deze wordt meteen door de kapiteins ter plekke gefileerd en schoongemaakt. De enorme groep Pelikanen kan niet wachten tot er weer een stukje visafval in het water wordt gegooid. Ze vechten om elk stukje! Bij ons stikt het van de meeuwen; hier hebben ze pelikanen.

Rond 17.00 uur rijden we terug naar Cocoa Beach en bezoeken we de Cocoa Beach Pier en drinken in de Rikki Tiki Tavern (http://www.cocoabeachpier.com/dining/rikki-tiki-tavern) op het einde van de pier een lekker groot glas bier. Zittend in een lekkere schommelstoel genieten we van alle drukte en van de vele vissers die op de pier staan en wat proberen te vangen (er bijt alleen niks).

Op de terugweg naar het hotel eten we een hapje bij de restaurantketen Outback Steakhouse (https://www.outback.com/) en drinken we vlakbij het hotel een bak koffie bij Starbuck’s.

Moe van de drukke dag gaan we op tijd naar bed. Eerst nog even dit verslag bijwerken en dan slapen!

Hierbij nog even een link naar wat foto’s:

• 22 April 2018 - 09:26

Henk:

Geweldig de herinneringen komen weer boven een mooi verslag GR HENK EN COBY

• 22 April 2018 - 10:22

Gerard:

Dank weer voor een mooi en boeiend verslag. Hier ook al een paar dagen mooi weer.

Veel plezier en tot het volgende verslag van jullie.

Groet Diana en Gerard

• 24 April 2018 - 01:28

Edith:

Leuk om te lezen! Cape Caneveral is zo herkenbaar! Leuk zijn ze ook he? Die pelikanen! Geniet ze!

• 24 April 2018 - 01:29

Frank:

Cape Canaveral is gaaf! Ik weet nog dat ik vooral erg onder de indruk was van het VAB; Vehicle Assembly Building. Gigantisch gebouw!
    Culinair doen jullie het ook niet slecht!