Orlando, welkom in de USA - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Orlando, welkom in de USA - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Orlando, welkom in de USA

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

19 April 2018 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal,

Hieronder zien jullie het eerste deel van ons reisverslag van onze vakantie samen met Simon en Dreke in Florida, USA. Een enerverende eerste dag, zullen we maar zeggen!

Veel leesplezier.

Tom en Debbie
Simon en Dreke

18-04-2018
De dag van vertrek. De koffers zijn gepakt en we zijn er klaar voor. We vliegen om 14.40 uur vanaf Schiphol maar drinken eerst nog een bak koffie met Gerard (onze buurman en chauffeur) en rijden dan naar Schiphol. Dreke en Simon (de ouders van Debbie) zijn door Remon gebracht en staan ons al op te wachten.

Gisteren heeft Tom online ingecheckt en hij kreeg toen maar 3 van de 4 boarding passes. Voor Dreke kwam er alleen een check-in bevestiging met de mededeling ons op de luchthaven te melden. Vreemd. Op Schiphol bij de check-in automaat opnieuw ingecheckt en nu krijgen we wel 4 boarding passes. Top! We nemen afscheid van Remon en leveren de koffers af. Probleemloos door de douane en bij één van de restaurants even lunchen. Daarna slenteren we naar de D-pier voor het standaard verplichte interview voor een reis naar de VS. Daar wordt ook duidelijk waarom in eerste instantie maar 3 boarding passes werden verstrekt: Dreke is de uitverkorene voor een aanvullende security check bij de gate. Mooi verjaardagscadeau zullen we maar zeggen! Gefeliciteerd!!

Bij de gate wordt ze uitgebreid gefouilleerd en wordt haar kleding op drugs en explosieven gecontroleerd. Tot aan de schoenzolen toe wordt ze grondig bekeken. Het voordeel is dan wel dat zij als eerste het vliegtuig in mag.

We vertrekken mooi op tijd en moeten dan 9,5 uur uitzitten. Het personeel van Delta is uiterst vriendelijk en het eten heerlijk. Tijdens de vlucht kletsen we wat met de crew over onze vakantie en geven we aan dat het vandaag Dreke’s verjaardag is. Meteen wordt een fles champagne en luxe hapjes uit de Business Class geregeld. Die fles legen we van de week. Echt super geregeld. Dank Delta!!

Op de luchthaven van Orlando registreren we ons op de douane terminal en wordt een foto en een scan van onze vingerafdrukken gemaakt. We denken zo snel klaar te zijn, maar in de volgende hal mogen we fijn nog even anderhalf uur zigzaggen en opnieuw langs een douanebeambte. Hartelijk dank voor de werkverschaffing! Dan volgt ons volgende probleem. Door het veel kijken naar de tv serie Border Security hebben we op de eerder genoemde douane terminal aangegeven dat we food (eten) bij ons hebben, weliswaar in de vorm van snoep en andere lekkernijen, maar toch het zekere voor het onzekere. Nou ik kan je aanraden: doe dit NIET! Na 10x uitleggen wat we bij ons hebben, valt het kwartje bij de douanebeambte: oooh snoep! Ja duh, dat zeggen we de hele tijd al. Zij legt ons vervolgens netjes uit dat je dat helemaal niet aan hoeft te geven. Het gaat hier alleen om verse producten en zaden en zo. Ook weer wat geleerd.

Denken we vervolgens klaar te zijn, mogen we nog even fijn mee naar een tweede bagagecontrole, want ja, je hebt aangegeven etenswaren bij je te hebben… Als een soort crimineel worden we in een aparte ruimte tussen allerlei vage figuren geplaatst en mogen we wachten totdat een andere douanebeambte eens zin, tijd en gelegenheid heeft om ons te helpen. Snel werken hebben deze mensen nog nooit van gehoord. Dus maar weer wachten…

Nu ze echt hebben geconstateerd dat we alleen snoep als etenswaren bij ons hebben zijn we eindelijk klaar en mogen door. Bij Alamo halen we onze niet al te kleine Nissan Armada op en rijden naar onze eindbestemming van vandaag: Titusville. Hier hebben we een hotel voor drie nachten geboekt om bijvoorbeeld naar Kennedy Space Center te gaan en andere uitstapjes te maken.

Voor ons is het in Nederlandse tijd nu zo’n 03.30 uur de volgende dag, dus tijd voor een tukkie. Welterusten!

• 19 April 2018 - 14:07

Gerard :

Inderdaad een enerverende dag als ik het verslag zo gelezen heb, blij dat jullie al niet de fles champagne achterover heb geslagen. Wordt je nog gecontroleerd op overmatig drankgebruik.

Ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen.

Heel veel plezier te komende weken en geniet.

Gerard.

• 19 April 2018 - 14:46

Henk:

Wat een gedoe zeg dat ziggo zag komt ons bekend voor neemt wel wat tijd maar ja 1 uur op 5 weekjes is toch niks.

• 19 April 2018 - 14:51

Annet:

Veel plezier!

• 19 April 2018 - 20:53

Linda:

Ohhh het lijkt wel een film! Moeders ziet er dan ook wel erg crimineel uit natuurlijk

• 19 April 2018 - 21:57

Edith:

Haha wat een toestand! Maar fijn dat jullie goed aangekomen zijn!

• 21 April 2018 - 07:54

Irma:

Haha, een goed begin is het halve werk ;-).
    Heel veel plezier gewenst, geniet ervan.
    Liefs, Irma

• 21 April 2018 - 18:05

Bob:

Volgende keer ook maar de ondertitels lezen bij Border Security.....

Fijne vakantie allemaal, geniet ervan!

• 21 April 2018 - 20:36

Esther :

Een onvergetelijke verjaardag

• 22 April 2018 - 10:02

Frank:

Ervaren Amerika reizigers als jullie horen toch te weten, NOOOOOOOOOOOOIT op een van die customs forms 'Ja' invullen :-p
    Goed te horen dat jullie zo'n goede vlucht hebben gehad aan boord van Delta (ook al maken die 767's nogal wat herrie).