Rocky Mountains N.P. - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Rocky Mountains N.P. - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains N.P.

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

20 April 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Hoi allemaal,

Het volgende deel van ons reisverslag is hier weer. We hopen dat jullie al die verhalen een beetje kunnen bijhouden.

Veel leesplezier!

Groeten,
Tom & Debbie

17-04-2017
Vanuit Breckenridge rijden we terug naar de I-70 richting Denver. Net voor Denver ligt het plaatsje Golden, waar we een bezoek brengen aan de bierfabriek van MillerCoors. Midden in de stad is een enorm parkeerterrein met een gratis pendelbus naar de fabriek. Deze fabriek verzorgt gratis rondleidingen door de fabriek en verpakkingshal met een kleine proeverij als afsluiter. Je kan op eigen snelheid (met een headset) de tour doen, dus geen haast. Er wordt uitgebreid verteld hoe het brouwen in z’n werk gaat en er is veel te zien. Erg interessant! En de biertjes na afloop smaken ook erg lekker; ook al is het nog ochtend. Maar zoals al vaker gezegd: ergens op de wereld zit er wel een vijf in de klok. In de souvenirwinkel kopen we voor de komende dagen nog een paar verschillende biertjes en een leuk aandenken.

Net buiten Golden pakken we de 93 naar het noorden en slaan na een 20 km af naar de 72 naar het westen richting Pinecliffe. Net na dit gat ligt het plaatsje Nederland, waar we bij het plaatsnaambord wat foto’s maken. Grappig, in dit dorpje zijn veel verwijzingen naar ons eigen kikkerlandje.
We vervolgen de 72 naar het noorden, waarna de weg overgaat in de 7 naar Estes Park. Hier slaan de 36 naar het westen in en rijden zo het Rocky Mountains National Park (https://www.nps.gov/romo/index.htm) binnen. Hier vinden we op de Moraine Park Campground een mooi plekje voor 2 nachten. ’s Avonds lopen er wat herten over de camping, omdat het gras hier vast net iets lekkerder is. We maken er meteen een paar foto’s van.

We koken een lekker maaltje in de camper en kijken ’s avonds een spannende serie op de laptop. Aangezien deze camping geen hook-ups heeft, kunnen we de laptop niet opladen en is deze dus leeg. Jammer dan, andere keer verder kijken.

18-04-2017
We treuzelen de ochtend weer een beetje en rijden vanaf de camping naar Estes Park voor een bak koffie en chocolademelk bij de Starbuck’s. Hier hebben we ‘gratis’ wifi en kunnen we even met Deb’s moeder skypen omdat deze vandaag jarig is. In het dorp doen we wat kleine boodschappen en kopen we een lunch voor vandaag en morgen (sandwich en sushi). We kletsen wat met een local, die we even verderop weer tegenkomen. Grappig.

We rijden terug het N.P. in. Omdat het park zo hoog ligt, zijn nog veel wegen vanwege sneeuwval afgesloten, maar de weg naar Bear Lake (ligt op 2.880 meter hoog) is wel open. Hier maken we een mooie wandeling van ongeveer 1 mijl door de sneeuw om het (nog bevroren) meer heen. Aan de achterzijde van het meer is een wandelaar blijkbaar uitgegleden, want deze wordt door een zeer professioneel team van de NPS Search and Rescue vakkundig met een ‘banaan’ (https://skiinformatie.nl/wp-content/uploads/2016/09/banaan.jpg) afgevoerd.
We maken een flink aantal mooie foto’s van de omgeving, de vogels en de vlinders en genieten van de zon.

Daarna rijden we dezelfde weg richting terug de camping en stoppen bij Glacier Gorge. Hiervandaan maken we een wandeling naar de Alberta Falls. Deze flinke klim door de sneeuw voert ons naar de bovenkant van een waterval die nog met een flink pak sneeuw bedekt is. Bloedlink omdat het water onder de sneeuwmassa doorstroomt. Dit weerhoudt enkele sukkels er niet van om toch lekker dicht bij de waterval te gaan staan om een foto te maken.

Via hetzelfde pad lopen we terug naar de parkeerplaats waar we aardig moeten uithijgen van deze fraaie wandeling. Ook al valt de lengte en het hoogteverschil mee (1,3 km en 50 meter), de hoogte van dit park en de gladde besneeuwde trail doet je aardig de das om. Vermoeid rijden we daarom terug naar de camping en genieten we van een welverdiend koud biertje (uit de Coors-fabriek natuurlijk).

We koken weer netjes in de camper en doen ’s avonds een spelletje en gaan vroeg slapen.

Link naar wat foto's:

• 21 April 2017 - 06:12

Adrie:

Ha Debbie en Tom.
    Leuk om de verhalen van jullie reis in the States weer te lezen. En jullie genieten volop. Veel plezier de laatste dagen van jullie trip. Ik krijg helemaal heimwee naar de zuidpool na jullie verhalen over sneeuw en ijs!
    Groetjes, A3

• 21 April 2017 - 14:16

Pim Gerda:

Hoi
    zijn jullie dikke kleren nog een beetje schoon gebleven?
    mooi om dit allemaal te zien