Glenwood Springs en Aspen - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Glenwood Springs en Aspen - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Glenwood Springs en Aspen

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

15 April 2017 | Verenigde Staten, Glenwood Springs

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer met een volgend deel van ons reisverslag. Onderaan het verslag staat weer een link naar wat foto's.

Veel leesplezier en tot de volgende keer!

Groeten,
Tom & Debbie

12-04-2017
Vanaf Mancos rijden we een klein stukje naar het westen en pakken dan de 145 naar het noorden richting Ridgway. Op de kaart staat deze weg aangeduid als een Scenic way (‘toeristenweg’) en deze leidt ons weer over een prachtig besneeuwde bergpas, waar we weer even stoppen voor het nodige fotowerk. Het is hier op deze pas erg warm, dus een t-shirtje is genoeg.

Even verderop gaan we de 62 op richting Montrose en zien een waarschuwingsbord met een hoogtebeperking op onze aankomende route. We controleren de kaart en Google Maps voor de zekerheid nog even, maar gelukkig slaan we net voor deze werkzaamheden af en kunnen we probleemloos verder. Via de 550 bereiken we Montrose (hier zijn we een paar dagen geleden ook geweest) waar we bij de Subway even lunchen. Was weer lekker!

Na Montrose pakken we de 50 richting Grand Junction en via de rondweg van dit dorp rijden we via Interstate 70 naar onze eindbestemming van vandaag, het James M Robb State Park. Dit State Park heeft plekken genoeg (zelfs met een full hook-up) en we vinden snel een plaatsje. Het is een prachtige camping, maar heeft één groot nadeel: het ligt ingeklemd tussen de snelweg en de spoorlijn… Ja, je raadt het al: weinig geslapen…

13-04-2017
Brak van de weinige slap doen we rustig aan en rijden rond 9.30 uur de camping af en vervolgen de I-70 richting Denver. We hebben vandaag een erg kort ritje voor de boeg, want we rijden maar naar Glenwood Springs, zo’n 1,5 uur rijden. Daar checken we in bij onze camping en vragen de route naar de belangrijkste trekpleister van dit dorp: de Hot Springs. Er blijken er twee te zijn, Glenwood Hot Springs en de Iron Mountain Hot Springs. Wij kiezen voor de laatste, te meer ook omdat we hier goed met een camper kunnen parkeren, wat bij de eerste niet kan. De Iron Mountain Hot Springs heeft verder 16 verschillende pools met allemaal verschillende mineralen en temperaturen. De hele middag luieren we lekker in de zon (zo’n 24 graden Celsius) en in de verschillende pools. Zo lijkt het net vakantie! Heerlijk!

Je dacht dat het klaar was voor vandaag? Nope, onze camping ligt namelijk ook weer aan het spoor en vannacht schrikken we ons de pl…. als de goederentrein vlak achter ons langs (op zo’n 50 meter) door de canyon rijdt. Niet normaal, wat een kabaal van drie dieselloc’s en zo’n 100 piepende wagons, de camper stond letterlijk te schudden en dan wordt er nog niet eens getoeterd! Pfff, klaar wakker!

14-04-2017
Ondanks het schrikmomentje van vannacht zijn we toch weer in slaap gevallen en worden we uitgerust wakker. Na het ontbijt en een douche gaan we naar Glenwood Meadow, een groot winkelcentrum waar de camper gemakkelijk geparkeerd kan worden. Hiervandaan nemen we de bus naar het skiresort Aspen. Voor $7 p.p. enkele reis worden we in ongeveer 1,5 uur (zo’n 60 mijl) naar Aspen gebracht. Perfect, goedkoop en geen gedoe met parkeren!

We kopen een kaartje voor de Silver Queen Gondola (skilift) die ons naar de top van berg (en het bergrestaurant) brengt. Dat Aspen duur is, wisten we al want dit (touristen)kaartje kost $32 p.p., maar ga je een weekje skiën in Aspen dan kost een weekkaart voor 6 dagen (niet schrikken) $750, ching ching!!

Boven op de berg is het door het zeer heldere weer met een strakblauwe hemel erg mooi. Goed uitzicht over een deel van het skigebied en een best wel luxe bergrestaurant met lekkere loungebanken. Het is lunchtijd dus eerst maar eten. Met onze touristenpas krijgen we $10 korting p.p. in het restaurant en eten we de buikjes weer lekker vol (je bent Hollander of niet). Een burger met Pulled Pork voor Debbie en een bak met rijst en kip voor Tom. Ook weer jammie!

We chillen lekker in de zon op één van de loungebanken en kijken onze ogen uit. We maken de nodige foto’s en film en rond de klok van 14.00 uur is het tijd voor een borrel (ergens in de wereld zit er vast een 5 in de klok). Wijntje (geen glas, maar een fles, ahum) en een biertje en weer verder chillen. Tja, het tenslotte wel vakantie!

Aan het einde van de middag nemen we de gondola terug naar het dorp en eten we een ‘ijsje’ (klein kennen ze hier niet) en pakken we de bus terug naar Glenwood. Daar halen we de camper weer op en rijden terug naar de camping. Een heerlijke dag niks doen in de zon en de frisse berglucht vermoeit flink, dus we doen vanavond niks meer. Alleen dit verslag bijwerken en uploaden, trusten!

Link naar wat foto’s:

• 15 April 2017 - 22:28

Edith:

Wat heerlijk, baden in die pools! Goed voor je velletje die mineralen.

• 16 April 2017 - 17:16

Pim Gerda:

Je zou denken deb dat je toch van sneeuw houdt.heel erg leuk

• 17 April 2017 - 08:57

Frank:

Wederom gave dagen! Ik mis wel een verslag van sneeuwhopen maken en een sneeuwballen gevecht ;+>

• 18 April 2017 - 10:48

Linda: