Van Noosa Heads naar Hervey Bay (Fraser Island) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Van Noosa Heads naar Hervey Bay (Fraser Island) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Van Noosa Heads naar Hervey Bay (Fraser Island)

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

11 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Hieronder de volgende update van ons reisverslag. Veel leesplezier en tot de volgende keer!

Groeten,

Tom en Debbie

09-10-2015

Het heeft zowat de hele nacht gegoten en Deb heeft hierdoor slechts geslapen. Dat wordt dus nog een nachtje inhalen. Gelukkig is het nu vanochtend droog en begint het op te klaren. Na de opstart verlaten we de camping en rijden naar het centrum van Noosa. Hier zoeken we een parkeerplaats zodat we naar het strand kunnen wandelen. Even zoeken want we hebben twee plekken nodig… Met een klein stukje lopen staan we op de boulevard en het strand en lopen we naar Noosa National Park, dat vlak naast het dorp op de rand van een grote klif ligt. Bij de ingang van het park staat op een bord dat men een Koala in het wild op ongeveer een half uurtje lopen heeft gespot. We volgen één van de vele trails en lopen zo vlak langs de kustlijn door dit zeer mooie en dichtbegroeide park. Vanaf dit pad kan je mooi de kunsten van de vele golfsurfers aanschouwen. De oldies op hun longboard en de jonkies op de korte snelle boards. Grappig om te zien dat al die oudjes (deze stammen nog uit de hippie tijd) nog steeds aan golfsurfen doen en dit erg goed kunnen.

Anyway, terug naar de Koala. Die hebben we dus niet gezien… We hebben de aanwijzingen naar de locatie waar ie gezien is, gevolgd maar hebben ‘m helaas niet kunnen vinden. Wel maken we een schitterende wandeling met veel vergezichten aan de ene hand en tropisch bos aan de andere hand. In totaal lopen we ruim 10 kilometer, waarna we in dit mondaine (beetje Mediteraanse) dorp terugkomen. Het is inmiddels lunchtijd en na deze wandeling lusten we wel wat. Dus we genieten van een ‘tasting-plate’ met grote garnalen, inktvis, spareribs van lamsvlees en sashimi. Lekkah!!

Met de lunch achter de kiezen, rijden we verder naar Hervey Bay en zoeken een plek op de volgende Big4 camping, Point Vernon Holiday Park. Dit maal blijven we twee nachten, zodat we morgen de hele dag hebben om naar Fraser Island te gaan. Dat is nog even een gok, want in de middag is het weer flink gaan regenen en dat blijft het bijna de hele avond doen. De parkmanager geeft echter aan dat de voorspelling voor morgen beter is. ’s Avonds kijken we een filmpje en gaan vroeg slapen. Morgen moeten we extra vroeg op, omdat we al om 07.00 uur worden opgehaald.

10-10-2015

Pfff, zes uur op, ochtendritueel en om 07.00 uur bij de ingang van de camping worden we opgehaald. ’t Is toch vakantie, of is het toch werken?? Wat een tijden! De bus die ons ophaalt, doet nog een paar hotels aan om vervolgens naar de veerboot te rijden. We lopen aan boord, waarna een stuk of twintig 4x4 jeeps worden ingeladen. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en staat op de wereld erfgoedlijst van bijzondere locaties. Het eiland is 122 km lang is alleen begaanbaar met 4x4 jeeps en 4x4 bussen. Het lange zandstrand aan de oostkant van het eiland doet dienst als ‘snelweg’ en landingstrip voor kleine vliegtuigen. Wij gaan aan boord van een 4x4 bus die ons een flink stuk van het eiland laat zien (echt toeristisch). Dat het alleen voor de genoemde voertuigen begaanbaar is, is meteen duidelijk. We stuiteren flink door de bus als deze met een lekker gangetje over en door de kuilen op de weg rijdt. Nou ja, weg… Gewoon een flink zandpad, meer is het niet. We steken dwars over het eiland om daar via het strand een stuk noordelijk te rijden. Met een gangetje van 70 km/uur dendert de bus over het strand, over bulten en door kuilen en kreekjes. Onderweg stoppen we bij een kreekje met zeer helder water, dat uit de heuvels stroomt. Verderop ligt een flink vergaan scheepswrak van de Maheno, die in 1935 door een storm op het eiland liep. Ook hier een fotostop, waar we de nodige kiekjes schieten. Rond het middaguur rijden we weer van het strand af en stoppen voor een lunchbuffet. Hierna rijden en stuiteren we weer over de zandwegen naar het midden van het eiland voor een stop bij Lake MacKenzie, dat volledig uit regenwater bestaat en kraakhelder is. Tom trotseert even het frisse water om de helderheid van het water te filmen. Na een half uurtje terug de bus in en op weg naar ons startpunt, de veerboot. Rond 17.00 uur vaart deze ons weer terug naar Hervey Bay. Met een half uurtje in de bus zijn we terug op de camping. We eten even snel wat, checken we foto’s en film, kijken een film op de tv en gaan lekker slapen. Van al dat gehobbel (en een dag buiten in de zon) zijn we bekaf. Welterusten!

En een link naar wat foto's:

• 11 Oktober 2015 - 01:18

Bob:

Klinkt weer top jongens. Ik sta nu op Schiphol, fijn dat dat voor jullie nog even duurt! Veel plezier nog

• 11 Oktober 2015 - 10:25

Pimgerdaneal:

Neal zit bij het voorlezen te hikken van de lach.wij leven met jullie mee.hopenlijk krijgen jullie meer mooi weer.

• 12 Oktober 2015 - 20:31

Edith :

Fijn dat jullie ook een dag zon kregen! Mooie wandelingen! Maarre..waar blijven de foto's.