Paradise Island, Malediven: geweldig! - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Paradise Island, Malediven: geweldig! - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Paradise Island, Malediven: geweldig!

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

29 Oktober 2015 | Malediven, Lankan Finolhu

Hallo allemaal,

Het is even een paar dagen stil geweest rondom onze weblog, maar hierbij weer een (nu wat kortere) update van onze reisverslag. Veel leesplezier. Check ook even de link naar de foto's en het filmpje.

Groeten,
Tom en Debbie

24-10-2015

Zoals gezegd vertrekken we rond 11.00 uur vanuit Cairns naar een tankstop in Darwin en dan door naar Singapore. Op de luchthaven van Cairns biedt men ons een gratis upgrade naar stoelen bij de nooduitgangen op de vleugel aan. Of we dit willen? Ha, natuurlijk! Dus tot aan Singapore zitten we lekker ruim. In Singapore hebben we ongeveer twee uur overstap voor de vlucht naar Male, Malediven dus nog even tijd voor een lekkere slechte hap bij de MaccieD en via WhatsApp met neefje Neal bellen. We slenteren rustig naar de gate waar weer een flinke Airbus A320 (en weer volle bak) op ons staat te wachten. Blijkbaar zijn de Malediven een gewilde reislocatie voor de Chinezen en andere Aziaten.

Rond de klok van 22.00 uur landen we op het vliegveldeiland van de Malediven. Na aankomst is het even zoeken naar onze lift naar het Paradise Island Resort op het atol Lankanfinolhu. In het donker varen we met een noodgang over de ruwe zee. Pfff, da’s nog eens wat anders als die stabiel varende catamarans in Australië… Na een half uurtje varen komen we bij het resort en checken we in. We hebben een prachtige watervilla geboekt en die is in één woord: geweldig! Direct aan de lagune en voorzien van allerlei luxe, een zonneterras en loungeterras in de schaduw, buitenbad. En natuurlijk lekker snelle en gratis wifi. Zo hoort het! Door het tijdverschil met Cairns is het voor ons inmiddels 05.00 uur ’s nachts, dus nu eerst slapen!

25-10-2015 t/m 29-10-2015

Tja, wat moet je dan doen op zo’n klein eiland van 931 meter lang en 201 meter breed? Nou gewoon niks, zonnen, snorkelen naar het koraal voor de deur van je villa, heerlijk eten in één van vijf restaurants op het resort (sorry Bowen ook hier sushi), ’s middags bestellen we de pizzafietskoerier voor een lekkere pizza op de kamer, puffen en zweten in de hitte (vandaag 50 graden in de zon met 100% luchtvochtigheid en in de schaduw 35 graden), schuilen voor een enkele hoosbui, genieten van een heerlijke massage, borrelen in de ondergaande zon, maar vooral genieten!! Zoals buurman Frank al reageerde, hier wil je niet vrijwillig weg!

Nog even wat foto’s en een filmpje van het snorkelen. Deze heeft een wat groot formaat, dus wellicht duurt het even voordat ie geladen is.

• 29 Oktober 2015 - 21:06

Frank:

Vreselijk gaaf Tom & Deb!
    Hoe wit kan zand eigenlijk zijn? :-)