Van Forest City naar Spearfish - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Van Forest City naar Spearfish - Reisverslag uit Spearfish, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Van Forest City naar Spearfish

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Spearfish

Hallo allemaal,

We zijn goed aangekomen in Minihopeloos (Minneapolis) en hebben daar even op de koffers moeten wachten. Na een nachtje in het hotel slapen, gaan we de volgende dag vanaf de busterminal op de luchthaven naar de camper fabriek. Onderstaand een volgend deel van ons reisverslag tot nu toe.

Veel plezier en vooral erg bedankt voor de leuke reacties op de vorige posts!!!

Tom en Debbie

03-06-2014
Bij de busterminal aangekomen blijkt dat er 3 touringcars voor vertrek naar de camper fabriek klaar staan. Mmm, dat zijn wel heel veel mensen… Maar gelukkig zitten wij in de eerst vertrekkende bus en komen we met ruim 2 uur rijden bij de fabriek in Forest City aan. Hier staat men ons al op te wachten en begint men snel met het uitdelen van de campers. Dit maal is het uitdelen veel beter georganiseerd en hebben wij als eerste (jaja) een camper te pakken. We worden vergezeld door een Amerikaanse student die een mooi vakantiebaantje heeft en lopen naar het parkeerterrein met bijna 200 campers. Toen we ons via de website van Apollo registreerden, zagen we dat we een 22-25 ft camper zouden krijgen, maar niks is minder waar: er staat een bakbeest van 31 ft op ons te wachten!! Met twee slide-outs, een kingsize bed, een stapelbed, een bedbank en zitje met eettafel. Pfff, gaaf zeg, en alles is elektrisch: de slide-outs natuurlijk, het zonnescherm, achteruitrij-camera en er zit zelfs een oven in.

Na een grondige check en uitleg over de camper gaan we snel op pad. We hebben een camping op ongeveer 80 mile van de fabriek geboekt en hebben ook al een supermarkt op de weg daar naar toe uitgezocht, dus dan hebben we een makkie de eerste dag.

Na het inslaan van de nodige boodschappen bereiken we in de middag de camping, die enorm druk is: not! Er is plek voor 130 campers of tenten en met ons zijn er vier plekken bezet. Hahaha, we zijn de enige reservering van de week.

Afijn, naar de plek en met behulp van de achteruitrijdcamera steken we de ruime plek in. En ja hoor, boem is ho! Op de camera zie je helaas niet de bomen staan en zachtjes maar met een ferme druk probeert Tom toch of de boom opzij wil. En dat wil ie niet! Met als gevolg dat de ladder aan de achterkant na 1 dag rijden al naar z’n grootje is en op twee plaatsen gebroken is. Daaagg, eigen risico! Jammer maar helaas. De ladder zit nog vast en de camper zelf is verder niet beschadigd, dus een nieuw laddertje erop en hij kan weer verder. Dat komt later wel.

Verder vermaken we ons de rest van de middag en avond prima in de camper, want het begint te gieten.

04-06-2014
De volgende ochtend is het strak blauw en lopen we even over de camping om te zien hoe Marble Lake (want daaraan ligt deze camping) erbij ligt. We schieten wat leuke plaatjes en verlaten dan vroeg de camping. We hebben immers nog steeds de Nederlandse tijd in ons systeem, dus ook nu zijn we weer vroeg op.

We hebben vandaag een lange reisdag naar Badlands National Park op het programma staan, dus dat betekent zo’n 400 mile sturen. We volgen grotendeels de I-90 naar het westen en zoals de meeste Amerikaanse snelwegen, is dit ook een kaarsrechte en super saaie snelweg. Onderweg stoppen we natuurlijk een paar keer om te tanken (want dit bakbeest zuipt als een tierelier) en om te lunchen. Bij de diverse stops komen we onze mede reizigers (de senioren) vaak tegen. Het is een colonne van Apollo campers naar het westen toe. Grappig, want zo klets je elke keer weer met een ander stel.

In de middag komen we aan bij het nationale park en zoeken een plekje op de Cedar Pass Campground in het park. Deze camping staat halfvol met Apollo campers en ook hier kletsen we even bij.

De Badlands is een gebied met 244.000 hectare van scherp geërodeerde grond en rotspartijen. Samen met de kleurrijke bodem en de groene grasvlakten (prairies), geeft dit een bijzonder aanzicht.

We eten wat simpels in de camper, want van BBQ-en komt het vandaag niet. Rond 17.00 uur slaat het weer om en ontstaat er een enorme onweersbui met dito regen vlak boven de camping. Het noodweer barst even later los en de camper staat te schudden in de wind en het water. Flinke bliksemflitsen en donderklappen (het dondert en het bliksemt zou Guus gezongen hebben) volgen, maar we zitten lekker droog in de camper.

05-06-2014
Ook nu weer worden we wakker met een fraaie blauwe hemel en schijnt de zon de camper al in. Vandaag hebben we een relaxte dag met niet te veel kilometers. We vertrekken richting Wall en rijden eerst door de rest van de Badlands. Na een paar korte fotostops vinden we het wel prima (veel van hetzelfde) en rijden verder door. Na Wall gaan we via Rapid City naar Mount Rushmore National Park. In dit park vind je de welbekende koppen van de vier presidenten van de VS: George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln. Het symboliseert de eerste 150 jaar van de geschiedenis van de VS. Dit park is mooi aangelegd, maar erg toeristisch en dat merk je vooral op de weg er naartoe: alleen maar reclame, reclame en nog eens reclameborden. Wat een landschapsvervuiling!

Na een korte wandeling door het park en langs de koppen, gaan we verder naar het noorden naar Spearfish. Hier komen we halverwege de middag aan en genieten daarna van het zonnetje. Tom schroeft de tafel BBQ in elkaar en na vier keer aansteken, blijft ie ook branden en bakken we een lekker sateetje.

• 06 Juni 2014 - 07:12

Neal:

He Debbie en Tom, wat een gave camper zeg. Zit er ook een ipod in? Ik wens jullie een fijne vakantie. Debbie, zit kant aan me broek nog in je hoofd??

• 06 Juni 2014 - 10:06

Bianca:

hihi gaaf, wat een ding joh! Heeft Tom wel z'n groot rijbewijs?
    have fun XX

• 06 Juni 2014 - 10:34

Linda:

Jeetje wat een ding zeg! Ik snap best dat inparkeren een hele klus is :-(
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Blijf lekker genieten. Xxx

• 06 Juni 2014 - 14:59

Debbie:

He Neal je wordt bedankt!!!! Ik was t net een beetje kwijt... Maar nee hoor...
    Geen tijd meer om te balen
    Alleen maar adem halen
    En wie zal dat betalen?
    Dat zingt de hele tent ..... Simon... Hahaha

• 06 Juni 2014 - 19:56

Annet:

Inderdaad, wat een joekel van een camper! Veel plezier ermee! Zal jullie minder volgen met mijn Griekenland-reis in het vooruitzicht.

• 06 Juni 2014 - 20:25

Ilona:

Wauw wat een gaaf ding zeg....Ohh zo leuk om jullie verhalen weer te lezen. Have fun en Tom rustig aan he met dat bakbeest

• 06 Juni 2014 - 20:31

Gert:

Hai Deb en Tom, Die camper is veel te groot voor jullie !! Maar wel lekker ruim hoor. Zuipen? 1 op 2½ denk ik. Veel plezier.

• 06 Juni 2014 - 21:01

Marjan Wolvers:

Bofkonten!!! Wat heerlijk zeg allemaal ! Veel plezier !!!!!!!!

• 06 Juni 2014 - 23:26

Niels En Clarissa:

Gaaf ding Deb (en Tom natuurlijk) daar kun je nog makkelijk 2 volwassenen en 1 peuter in kwijt.....

• 07 Juni 2014 - 22:15

Remon En Linda:

Als jullie de camper nou effe goed inrijden, gaan we daarmee naar Italie! Zie ik wel zitten ;-)
    Have fun!

• 08 Juni 2014 - 00:18

Edith:

Hallo allebei! Ms kunnen jullie je huis verkopen (aan mijn moeder, het huisje is laatst niets geworden

• 08 Juni 2014 - 00:21

Edith:

...en in de camper gaan wonen? Is groot genoeg voor jullie beiden + inboedel:-) Goede reis en veel plezier!

• 09 Juni 2014 - 17:40

Diana, De Buuf Van Tien:

Jeetje zeg, wat een bakbeest. Volgens mij heb je daar een vrachtwagen rijbewijs voor nodig. ;-) safe travels! we kijken uit naar jullie volgend verslag.

Veel plezier!

Gr. Diana

• 09 Juni 2014 - 17:50

Gerard:

Een gaaf rijdend huisje, denk dat ik maar een weekje overkom. Ik val toch niet op in zo'n groot bakbeest.
    Veel plezier en voor de rest van de reis, rij schadevrij zou ik zeggen.
    Trouwens zal ik jullie ijsprijs ophalen, 4 bekers per lot. Lekker bij de bbq.

Tot jullie volgende verslag

Gerard

• 10 Juni 2014 - 10:02

Anneke Van Duinen:

Maar wij hebben in Scheveningen ook een mooi stekkie toch.

Maar het is wel weer heel leuk om de reis van jullie weer een beetje mee te maken.

Super dat dit allemaal mogelijk is.

Mooie tijd samen.

• 11 Juni 2014 - 05:38

Tom En Debbie :

Hallo allemaal, wat een leuke reacties!! Wordt zeer gewaardeerd!!! Keep them coming!!!