De camper is ingeleverd! :-( - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu De camper is ingeleverd! :-( - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

De camper is ingeleverd! :-(

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

04 Oktober 2007 | Canada, Vancouver

Hai,

Zo daar zijn we weer. De camper is gisterenmiddag ingeleverd en we vertoeven nu heerlijk in een hotel midden in de stad Vancouver. Nog even (kort?) de afgelopen dagen:

Op 1 oktober zijn we al met de ferry van Vancouver Island naar het vaste land gevaren. Dit keer zijn we vroeg op pad gegaan om zeker de boot van 11 uur te halen. En dit is gelukt. Een overtocht van anderhalf uur waarin we ons lekker vermaken. We nemen een vroege lunch met heerlijke patatjes terwijl iedereen verder aan boord zijn ontbijt naar binnen zat te werken.

Aangekomen in Tsawwassen rijden we naar het Noorden van Vancouver. Hier gaan we allereerst naar de Capilano Suspension Bridge. Dit is een hangbrug 70 meter boven de Capilano River en is 134 meter lang. De eerste stappen over de brug zijn erg wiebelig maar na een paar passen beginnen we te wennen aan het geschommel en worden de foto's weer gemaakt. Aan de overzijde van de brug loop je een tropisch regenwoud in. Hier hebben we een Treetopwalking gedaan. Je loopt dan 30 meter boven de grond langs de toppen van de bomen. Erg leuk om te doen. Helaas zit het weer ons niet mee en in de stromende regen leggen we deze wandeling af. Na een uurtje te hebben gelopen gaan we weer via de Capilano Suspension Brigde terug naar de camper.

We rijden een stukje langs de kustweg, waar we enorm mooie huizen tegenkomen en gaan richting Lighthouse Park. Aan de kust staat een vuurtoren die nog in werking is. Rondom de vuurtoren en in dit park zijn mooie wandelingen te maken. Omdat het regent is het een modderige bende en lopen we enkel richting de vuurtoren en terug.

Inmiddels is het al half 6 en moeten we nog een camping uitzoeken. We zoeken er één uit die een beetje in de buurt van de camperverhuur ligt, zodat we de volgende dag niet ver meer hoeven te rijden. Door de drukke avondspits rijden we richting de camping en zijn hier pas om half 8! Snel wat eten en we beginnen al een beetje alle spullen te verzamelen, zodat we morgen makkelijk de koffers kunnen inpakken. We maken ons klaar voor het laatste nachtje in de camper.

De volgende ochtend pakken we rustig onze spullen in en maken de camper schoon. Gelukkig hoeven we de buitenkant van de camper niet schoon te schrobben. Na 5 weken rijden over modderige wegen is deze toch wel heeeeel vies geworden. Zelfs de regen van de afgelopen dagen heeft het niet voor elkaar gekregen de camper iets schoner te krijgen.

Zo tegen 2 uur rijden we van de camping af richting Cruise Canada. Daar leveren onze camper in en gaan we met de taxi richting ons hotel. Aangekomen in het hotel hebben we (voor ons doen, na 5 weken camper) een luxe kamer met twee kingsize bedden. Bij het hotel zit een restaurant en we eten daar eerst heerlijk en uitgebreid. Het toetje was de klapper: een mega stuk chocoladetaart in laagjes verdeeld van chocoladeijs en cake. Daar overheen gegoten warme chocoladesaus... om je vingers er bij af te likken. Samen hebben we dit toetje overigens niet eens opgekregen. Het was echt enorm veel!

Heerlijk ploffen we, met dikke buiken, op ons bedje neer en kijken nog even naar de tv: 58 kanalen met niks. Alleen reclame en oude speelfilms zijn er op te vinden.

Het is nu 4 oktober (voor ons half 9 in de ochtend) en we gaan zo de stad verkennen.

Een groet vanuit Vancouver!

Tom en Debbie

• 04 Oktober 2007 - 16:06

Irma:

hoi Tom en Debbie,
    Dat zal wel wennen zijn zo zonder camper. Wat gaan die weken snel zeg, het lijkt of jullie net vertrokken zijn. Veel plezier nog, geniet nog even met volle teugen.
    groetjes,
    Richard, Irma, Remco en Maaike

• 04 Oktober 2007 - 16:15

Gert:

Zo te lezen was het allemaal adembenemend, met name die brug. Ik weet ervan want ik heb er ook velen moeten oversteken. En nu op naar Niagara Falls. Daar regent het meestal minder vaak dan in West Canada. Veel plezier en Deb alsnog gefeleiciteerd. Groet Gert.

• 05 Oktober 2007 - 12:03

Ilona:

Hoi, wat vliegen de weken toch voorbij. Zijn ze alweer bijna thuis, maar dat betekend ook dat wij bijna gaan (ok, welliswaar maar 1 weekje, maar toch!!!)We vonden het erg leuk om jullie zo te volgen en Deb (volgens mij heb jij de meeste foto's gemaakt) wat een schitterende foto's heb je geschoten. Mijn complimenten.
    Tot gauw, XXX-jes Ilona, Kenneth en de Kids