In Victoria... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu In Victoria... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

In Victoria...

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

02 Oktober 2007 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Hier is het volgende verslag van de afgelopen dagen. Dit maal wat korter dan het vorige :-).

Na het vrolijke verjaardagsontbijt van Deb en het checken van de felicitaties via de nodige smsjes en de weblog, verlaten we de camping in Qualicum Bay en zakken verder naar het Zuiden richting Victoria. Onderweg stoppen we in het plaatsje Chemainus waar we een rondwandeling door het dorpje maken. Chemainus staat bekend om de vele (ruim 30) muurschilderingen, die de historie van het dorp en de streek weergeven. De muurschilderingen zijn werkelijk prachtig en zijn tot in het kleinste details nauwkeurig. Sommige schilderingen zijn 4 meter hoog en 25 meter breed. Echt gaaf! Je ziet de opkomst van de houtindustrie en het gebruik van stoomtreinen. Bijvoorbeeld het leed van de achterblijvenden tijdens de 1e Wereldoorlog is erg fraai in beeld gebracht. We lopen in ongeveer een uurtje door de straten en maken her en der wat foto’s.

We eten even snel een boterham in de camper en vervolgen onze weg naar Victoria. We kiezen voor een camping zo’n 10 km voor Victoria en boeken meteen drie nachten, zodat we alle tijd hebben om te relaxen en later de stad te bezoeken.

Zondag 30/9/07 hoeven we eigenlijk niet te vermelden. Zoals in Nederland gebruikelijk regent het op zondag en zitten we daarom maar de hele dag binnen en doen helemaal niks. Ook heerlijk, zo’n luierdag. Met wat kaartspelletjes en een beetje internetten (uitzendinggemist.nl is een aan te bevelen site als je op vakantie bent) komen we met gemak de dag door.

Op maandag 1/10/07 is Tom alweer bijtijds wakker. Gelukkig is het vanochtend helemaal droog en strak blauw en dus bereiden we ons voor op een dagje Victoria.

Na het ontbijt en een lekkere warme douche gaan we naar de bushalte nabij de camping. We laten de camper lekker staan, want naar verwachting is die toch lastig kwijt te raken in een grotere stad. En de bus kost maar $2,25 p.p. enkele reis en daarvoor kan je de camper niet betaald parkeren.

De bus brengt ons in een 20 minuten naar het centrum van Victoria. Dit is een redelijk fraaie stad van zo’n 80.000 inwoners, die nog aardig van Britse kenmerken is voorzien: dubbeldekkers, Parlementsgebouw in Engelse stijl en een groot hotel aan de haven (Fairmont) met wat Engelse trekjes. De stad zelf vinden wij maar vies: een enorme hoeveelheid auto’s en bussen perst zich een weg door de stad. Veel zwervers en ander onguur gespuis en veel lawaai.

We hadden verwacht dat er aardig wat leuke winkelstraatjes zouden zijn, maar niets is minder waar. Aan de drukste hoofdweg door stad ligt een shoppingmall en verder zijn er een hoop vage winkeltjes waar je eigenlijk niet naar binnen wilt. Het gebied rond de haven ziet er nog wel een beetje aardig uit, maar erg bijzonder is het allemaal niet. Dat valt flink tegen. Goed dat we niet meerdere dagen in deze stad hadden gepland, want dan waren we snel klaar geweest.

We maken een paar foto’s van de haven en de omliggende gebouwen en slenteren nog wat door de winkelstraten. Later gaat het nog even spetteren en we besluiten de bioscoop op te zoeken. Ze hebben er twee en die liggen in een aardig foute buurt. Er draaien helaas geen leuke films, dus besluiten we de bus terug naar de camping te nemen en daar nog even lekker te relaxen.

Aan het einde van de middag zijn we weer terug op de camping en werken we de weblog weer even bij. We maken een makkelijk diner (soep, brood en een salade). ’s Avonds kijken we weer lekker een filmpje op de laptop (we hadden tenslotte zo’n 20 films meegenomen). Morgen gaan we weer naar het vasteland van Vancouver en gezien de heenreis naar dit eiland, willen we op tijd bij de ferry zijn.

In Vancouver hebben we nog 1 dag ons vakantiehuis op wielen ter beschikking want op 3/10/07 leveren we hem weer in. We blijven daarna nog twee nachten in Vancouver (Downtown) en reizen op zaterdag 6/10/07 naar Toronto.

Wees gerust, dit was niet het laatste bericht. In de tussentijd zullen we nog verschillende berichten op de weblog plaatsen over onze belevenissen van de komende dagen.

Groetjes,

Tom en Debbie

• 02 Oktober 2007 - 02:25

Dorien:

Hallo,

Jullie zullen wel denken van wie nu een berichtje. Ik ben een Nederlandse student die 4 maanden in Victoria studeert. Ik las jullie berichtje. Zo te lezen hebben jullie geen bezoek gebracht aan het BC museum. Helaas, want dit schijnt een van de mooiste musea te zijn in Canada. Ik wens jullie nog heel veel plezier in Canada en met name de laatste dagen in Vancouver. Het is een hele mooi stad, maar ook met veel daklozen...

Groetjes Dorien

• 04 Oktober 2007 - 10:34

Martijn Suk:

Hoi Debbie en Tom,
    Allereerst wil ik debbie nog even feliciteren: gefeliciteerd!
    Jullie hebben het goed gevierd zo te zien en te lezen. Wat een super mooie foto's en leuke verhalen !!
    Ik ben benieuwd naar het vervolg....
    groetjes,

Martijn

• 04 Oktober 2007 - 13:04

Johan Haagsman:

Hoi,

Leuk die verslagen en foto's. Tot 18 oktober.

groetjes Johan