Naar huis... - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Naar huis... - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Naar huis...

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

13 Oktober 2007 | Nederland, Nieuw-Vennep

Hallo Allemaal,

Helaas komt ook aan deze reis een keer een eind :-(. Maar natuurlijk hebben jullie van ons nog een bericht te goed.

Donderdagochtend verlaten we ons hotel in Peterborough en gaan richting onze eindbestemming: Toronto. Omdat we de auto pas aan het einde van de middag hoeven in te leveren en we maar zo’n 150 km van Toronto zitten, doen we het rustig aan en proberen we de snelweg zoveel mogelijk te vermijden.

Na een late lunch komt rond 14.30 uur de skyline van Toronto in zicht. Met een rustig gangetje volgen we de route naar Downtown, waar we eerst het hotel opzoeken. Deb checkt eerst in het hotel in, zodat we alvast de koffers en een rugzak in de kamer kwijt kunnen. Tom blijft bij de auto om te zorgen dat deze niet wordt weggesleept. We mogen immers niet voor het hotel parkeren en een vrije plek midden in Toronto vinden, is nogal lastig.

Na een half uurtje rijden we vanaf het hotel een paar straten verder naar de dichtstbijzijnde locatie van de autoverhuurder. Na wat zoeken vinden we het piepkleine kantoortje van Hertz. We parkeren de auto in de parkeergarage eronder en laden de laatste reistas en rugzak uit. Zo, de sleutels inleveren en dan is dit deel van de reis ook weer afgerond. We hebben met de huurauto precies 1.000 km gereden en met de kilometers van de camper er bij, hebben we dan ruim 6.700 km rijdend afgelegd.

Met de bagage lopen we weer terug naar het hotel. We blijken een rokers kamer te hebben gekregen en na een belletje naar de receptie kunnen we gelukkig naar een niet rokers kamer verhuizen. Hierdoor moeten we wel weer met alle koffers en tassen door het hotel zeulen, want we zitten nu op de 17e verdieping in plaats van de 9e.

We checken even snel de weblog op reacties (weer een hotel met gratis wireless internet op de kamer) en gaan daarna naar het winkelgebied van Downtown Toronto: Eaton Mall en omgeving. We hebben tot en met zaterdagochtend (vandaag) de tijd om te shoppen en de stad te bekijken.

Eaton Mall is een enorm winkelcentrum met zo’n 250 winkels verdeeld over 6 verdiepingen. Hier ben je gerust de hele dag zoet. We beperken ons tot de onderste twee verdiepingen, waar diverse food courts zitten die een diversiteit aan eten aanbieden. Aangezien het tegen etenstijd loopt, is een maaltje wel prettig. De rest van de winkels zijn voor vrijdag.

Vrijdag gaan we lopend naar de CN Tower. Dit is de op 1 na hoogste toren ter wereld en beschikt over twee uitkijkniveaus: een op 346 meter en een op 447 meter hoogte. De toren zelf is ruim 550 meter hoog. Met een deels glazen lift worden we in 88 seconden naar boven gebracht. Een volgende lift brengt ons in 44 seconden naar het hoogste uitkijkpunt ter wereld, de Skypod.

Omdat het redelijk helder en maar half bewolkt is, hebben we goed zicht over de enorme stad en het Lake Ontario. We kijken onze ogen uit vanaf deze hoogte; wat een mierennest van mensen en auto’s. Zover je kunt kijken, zie je de stad.

Vanaf de Skypod dalen we af naar het lagere platform. Hier is nog een aparte etage die voorzien is van een glazen vloer. Je kunt over deze glazen vloer lopen, waardoor je dus 346 meter naar beneden kunt kijken. Voor veel toeristen (ook voor ons) is dit wel even slikken, want het is wel erg hoog. Maar na een poosje is de angst wel een beetje weg en durven we wat foto’s te schieten als de ander op de glazen vloer gaat zitten. Hahaha, wat een schijters!!!

Na wat van de schrik te zijn bijgekomen, gaan we in het erboven gelegen restaurant even lunchen. We vinden een tafeltje met uitzicht over Lake Ontario en een klein vliegveldje dat aan de rand van het meer is gelegen. Zo is het net Madurodam! Na de lunch pakken we de lift weer helemaal naar beneden en verlaten deze spectaculaire toren. We lopen via kantorengebied met ‘wolkenkrabbers’ (de CN Tower is hoger dan alle kantoren) naar het winkelgebied terug. Aan het einde van de dag zijn we compleet versleten van al dat geloop, dus gaan we lekker vroeg naar bed.

Zaterdag (vandaag) vertrekken we rond 14.00 uur naar de luchthaven en kunnen we gelukkig tot ons vertrek van onze hotelkamer gebruik blijven maken. We vliegen om 17.15 uur lokale tijd en zullen na ruim 7 uur vliegen om 6.30 uur zondagochtend op Schiphol landen. Dat wordt voor ons een kort nachtje in het vliegtuig en vroeg opstaan voor Simon en Dreke, die ons weer ophalen.

We verlaten Canada en kijken terug op een fantastische vakantie met veel natuurschoon en prachtige dieren, veel afwisseling, aardige mensen en mooie steden. Bedankt voor alle reacties op de weblog en we zien elkaar binnenkort weer in ons kleine kikkerlandje!

Groeten,

Tom en Deb
:SMS update:: 5 september 2009 :
Testbericht naar de weblog vanaf de telefoon.

• 13 Oktober 2007 - 15:26

Syl En Rem:

Nou, wij hebben genoten van jullie verhalen en hopen binnenkort alle foto´s en films te mogen bewonderen.......Goeie reis terug en we spreken elkaar!

Dikke kus,

Syl en Rem

• 13 Oktober 2007 - 17:27

Gerard En Diana:

Prachtige verhalen en dito foto's en film. Zie jullie morgen weer.
    Goede reis!1
    greets, G&D