Zalmen kijken? - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Zalmen kijken? - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Zalmen kijken?

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

22 September 2007 | Canada, Kamloops

In Jasper hebben we nog een extra dag gebruikt om lekker te relaxen en een aantal mooie rondritten in de buurt te maken. Daarbij zag Deb langs de weg ineens een soort hond lopen. Loslopende honden kennen ze niet, dus omkeren dat hok en terug. En jawel hoor, een Coyote!!! Loopt daar lekker op z'n gemak langs de weg. Snel een paar foto's maken en een stukje filmen en de camper weer keren.

Vanuit Jasper zijn we naar het Zuiden richting Kamloops gereden. Ondertussen zijn we gestopt in Mount Robson en in Clearwater. Beide dagen zijn als reisdag gebruikt en onderweg hebben we veel regen gehad. Rond Clearwater ligt Wells Gray Provincial Park. Hier hebben we diverse watervallen bekeken die er ondanks het Nederlandse weer toch fraai bij lagen. Net voor de laatste waterval zien we snel nog een grote zwarte beer de weg oversteken. Deb was helaas te laat met fotograferen, maar rijden en filmen is Tom toch aardig gelukt, dus het beest staat er op!

Vandaag zijn we aangekomen in Kamloops. Bij het VVV vragen we info over de mogelijk zalmentrek. Men informeert nader bij het dichtbij gelegen dorp en men vertelt ons dat er zo'n 10 van de verwachte 200 zalmen gespot zijn in de Adams River. Vorig jaar hebben ze er duizenden gehad. We gaan toch maar even kijken, je weet maar nooit.

We zijn blij dat er weer een aantal nieuwe reacties op de weblog gekomen zijn en Sam: Kopieer de link naar de fotosite (Mijn Album) in een nieuw browserscherm. Dan moet het wel lukken.

Buren van 10, 16 en 18 en 26: veel plezier bij Jan Smit en drink er maar een paar voor ons!!! Wij lallen wel mee in de camper, hahaha.

Bob en Annie: veel plezier bij het feest vanavond en Neal mag weer komen spetteren zodra we thuis zijn.

Dikke kus van ons en de groetjes.

Tom en Deb

• 22 September 2007 - 19:28

Gert En Fieneke:

hai tom en deb, we zijn zojuist terug van een kampervakantie in frankrijk, nou dat haalt het niet bij Canada. Het is prachtig daar en jullie hebben al heel wat indrukken opgedaan. Gaaf toch die beren en al die andere mooie wilde dieren. Geniet ervan en we volgen jullie.

• 23 September 2007 - 17:06

Irma:

Het was gisterenavond als vanouds erg gezellig, helaas had van Santen ietwat teveel (1000) mensen een kaartje verkocht waardoor hij een tent moest plaatsen. Zeer slechte akoestiek en het zweet parelde van het tentdoek naar beneden op de bezoekers, maar jullie kennen ons, wij hebben ons niet laten kisten en hebben lekker met Nick, Simon en Jantje meegeblehrt. Daar na nog een shoarma (en voor ondergetekende een pita kaas) gegeten in het dorp, dus pas om 02.30 in bed, dat hakt er op mijn leeftijd toch wel in, tja je bent niet veel meer gewend he.
    Groetjes,
    Irma en consorten

• 23 September 2007 - 18:24

Bianca:

hoi droppies
    wat een mooie fotos joh(alweer) t lijken wel kaarten. Jullie moeten af en toe jezelf er op zetten hoor! anders geloof ik t niet meer. Gewoon naast die beer gaan staan of zo tom...
    Met Pino alles prima. Hij eet gezellig met ons mee (chippies, eitje...enz.) dus ik denk dat ie wel een pondje aankomt!
    Veel plezier en
    dikke kus
    bianc

• 24 September 2007 - 12:41

Joyce:

Hoi Tom en Debbie,

Echt leuk om jullie reisverslag te lezen, en wat een mooie foto's er allemaal bij. Het lijkt me echt geweldig daar.
    Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Joyce

• 24 September 2007 - 18:06

Pama:

vandaag naar het strand geweest<26gr.gisteren gewandeld in de bergen.groeten

• 24 September 2007 - 19:11

Corina:

Tom en Debbie,
    Geweldige foto's zeg !! Heel mooi.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    Groetjes Dick en corina

• 25 September 2007 - 11:39

Henk :

Bedankt dat je nog aan Coby hebt gedacht, ze vond het erg leuk en hoop dat je nog veel zalmen gaat zien of zijn ze al weg,wij zijn ook bij Adams River geweest er waren er toen heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel Gr Henk en Coby tot?