Nambucca Heads naar Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Nambucca Heads naar Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Nambucca Heads naar Noosa Heads

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

08 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal,

Tjonge, jullie krijgen wel een berg met leesvoer, hahaha. En nog een deel van het verslag erbij. Veel leesplezier!

Groeten,

Tom en Debbie

07-10-2015

Na het gebruikelijke ochtendritueel laten we Nambucca achter ons en rijden langs Coffs Harbour en Grafton naar onze volgende stop Ballina. Ook hier zoeken we weer een Big4 camping op, want die bevallen ons prima; relatief goedkoop en van alle gemakken voorzien. Omdat we vandaag bijtijds in Ballina aankomen, pakken we snel onze spullen en wandelen (15 minuten) naar het strand. Op het strand aangekomen, blijkt dat we een essentieel onderdeel voor een middagje strand zijn vergeten, de badlakens… Gezien de loopafstand en het tijdstip, kiezen we ervoor om deze niet alsnog te gaan halen. Dan maar je t-shirt als handdoek gebruiken… Dit drukt de pret niet, want het is heerlijk weer en we genieten volop. Net na schooltijd komt de jeugd naar het strand om te golfsurfen. Handig als je vlak aan het strand woont, want die koters kunnen al heel goed surfen! Een meter of 300 vanaf het strand zien we op zee meerdere bultrug walvissen in het water spelen. Ze plonzen er flink op los en Tom filmt dit prachtige ritueel graag.

Als de zon zowat ondergaat, lopen we terug naar de camping. In de ondergaande zon drinken we een lekker koud biertje; dat hebben we wel verdiend! ’s Avonds nog even een wasje draaien en de weblog updaten, zodat iedereen weer wat te lezen heeft. Het begint nu ook flink te waaien en er komen wat donkere wolken aan. Dat voorspelt niet veel goeds…

08-10-2015

Na een onrustige nacht met veel geschommel door de harde wind, hebben we vandaag een lange(re) reisdag voor de boeg en het lukt ons eindelijk eens een beetje bij tijds de camping te verlaten. Net voor 09.00 uur rijden we via Byron Bay, Gold Coast, Brisbane en Sunshine Coast naar Noosa Heads. Onderweg in de buurt van Caboolture lunchen we bij de MaccieD en checken we de mail en zo (gratis wifi bij de Mac en benzinepompen!). Onderweg krijgt onze motorhome nog een gratis wasbeurt, want het water komt met bakken uit de hemel. We vervolgen onze weg en pakken de tolweg over de enorme havenbrug van Brisbane; dat schiet lekker op. Net boven Brisbane zien we al reclameborden voor de Australia Zoo, eigendom van wijlen Steve Irwin en zijn nazaten. We hadden al gepland deze zoo te gaan bezoeken, maar waren in de veronderstelling dat deze zo’n 300 km noordelijker zou liggen. Omdat we vandaag de afstand erg vlot afleggen, hebben we dus nog ruim de tijd om deze Zoo, in de buurt van Beerwa, te bezoeken. Het parkeerterrein is enorm en al flink gevuld, dus we vragen ons af of je over de hoofden kan lopen, maar dat valt na binnenkomst (en na het aftikken van AUSD 115, nabestaandenpensioen nog niet op orde??) enorm mee. Eigenlijk is het gewoon rustig. Deze Zoo is vele malen groter als het Billabong Koala and Wildlife Park, dat we eerder bezochten. Ongeveer Artis x3. Aangezien we niet alles hoeven te zien (veel dieren hebben we in Nederlandse dierentuinen ook), focussen we ons op de verschillende krokodillen, vogels, Wallibies, kangoeroes en Koala’s. In de tussentijd blijken we ook een tijdzone opgeschoven te zijn, want het is ineens een uurtje vroeger en hebben we dus een uur extra vandaag. Dat komt mooi uit!

In één van de krokodillenbaden wordt een grote zoutwaterkrokodil gevoerd, op de manier als je Steve Irwin in de vele afleveringen op tv zag doen, met hetzelfde (overdreven) enthousiasme. Erg bijzonder om van dichtbij mee te maken. Want een brute kracht heeft zo’n beest. We slenteren door een deel van het park, aaien een Koala en fotograferen wat Wallibies. Na een paar uur zijn we redelijk afgepeigerd en gaan we terug naar de camper. Aan de zijkant van het parkeerterrein bezoeken we nog even het Australia Zoo Wildlife Hospital. Hier worden zieke of gewonde dieren (maar veelal Koala’s en Wallibies; door auto’s aangereden) verzorgd en opgeknapt, waarna ze weer in het wild worden uitgezet. Erg nuttig dus en we geven hiervoor graag een kleine vrijwillige bijdrage.

We verlaten de Zoo en rijden verder naar onze eindbestemming van vandaag, Noosa Heads. Net voor dit dorpje vinden we onze (alweer een Big4) camping in Tewantin. We slaan even wat folders in voor de locaties die nog gaan komen en duiken snel de camper in. Even later komt het water weer flink naar beneden. In de camper zoeken we uit wat we de volgende dagen gaan doen en checken nog even de mail. Tijd om te gaan slapen!

En dan hebben we ook de foto's nog...

• 08 Oktober 2015 - 13:50

Jolanda:

Zo te lezen vermaken jullie je prima! Leuk om jullie verslagen te lezen!

• 08 Oktober 2015 - 13:59

Gerard:

Nog een rondje gezwommen op een van die bultruggen, kan in Harderwijk op die andere grote watervissen (dolfijnen) ook.

Heel veel plezier de komende weken en dat jullie nog veel mee mogen maken.
    Kunnen we dat weer terug lezen.

Groeten vanuit een zeer zonnig Portugal.

G & D

• 08 Oktober 2015 - 14:56

Monique Zonneveld:

Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen. Heel veel plezier nog daar!!!!

• 08 Oktober 2015 - 21:53

Gert En Fieneke:

Nou dit is weer helemaal top. Mooie verhalen, gave camper en veel te zien. Geniet ervan.

• 09 Oktober 2015 - 13:05

Marjan Wolvers:

Wat geniet ik van jullie reisverhalen!! Wat een mooie vakantie hebben jullie !

Groetjes, Marjan

• 11 Oktober 2015 - 16:21

Ilona:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin...leuk om al die verhalen te lezen....dikke knuffel