Lithgow naar Toukley - Reisverslag uit Toukley, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Lithgow naar Toukley - Reisverslag uit Toukley, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Lithgow naar Toukley

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

06 Oktober 2015 | Australië, Toukley

Hallo allemaal!

Eindelijk weer eens een beter werkende internetverbinding beschikbaar, dus ff de weblog bijwerken. Hartelijk dank voor alle leuke reacties op onze weblog tot nu toe. Hieronder weer een nieuw verslag van onze reis. Veel leesplezier!!

Groeten,

Tom en Debbie

Oh ja, onderaan het verslag staat een link naar wat foto's. Als de link niet meteen te starten is, kopieer deze dan even in de adresbalk van je browser...

02-10-2015

Door de jetlag zijn we om 04.00 uur wakker. We checken wat mail en Facebook en proberen daarna nog wat te slapen. Dat lukt en om 07.30 uur doet de wekker z’n werk. Tom werkt de weblog bij, we ontbijten en gaan met de taxi naar het verhuurstation van Maui. We moesten dan wel nog even een uur voor niks op de taxi wachten, want die had blijkbaar moeite met het vinden van ons hotel… Grrr, een uur later dan gepland komen we eindelijk aan bij Maui. Daar worden we zeer hartelijk ontvangen door het personeel en krijgen we bijzonder veel info over Australië (en de camper natuurlijk). We krijgen zelfs een persoonlijk ingekleurde landkaart met alle bezienswaardigheden erop. Echt top!

Pas rond de klok van 14.00 uur verlaten we het verhuurstation en proberen Sydney te verlaten. Dat lukt niet zo heel erg goed, want na ongeveer 10 km rondrijden, komen we op dezelfde kruising vlakbij het verhuurstation uit. Deja-vu zullen we maar zeggen. Enfin, we slagen er toch in de erg drukke stad (qua autoverkeer dan) achter ons te laten en rijden westelijk naar Lithgow. Onderweg doen we in Katoomba bij de Aldi de nodige boodschappen. De eerste camping in Lithgow hadden we in Nederland al gereserveerd want je weet tenslotte nooit hoe laat je aankomt. We zoeken een mooi plekkie vol in de ondergaande zon op en koken een simpel maaltje. ’s Avonds kijken we een film op de tv in de camper (de hard disc met films past in de tv, handig!).

03-10-2015

We hadden de wekker om 07.45 uur gezet, maar die hebben we allebei niet gehoord. Lekker geslapen dus, zullen we maar zeggen. Tom heeft het flink koud gehad, dus vanavond nog maar een dekentje erop. Rond 10.00 uur staan we op, ontbijten, douchen en zo. We verlaten de camping en rijden terug naar Katoomba. Hier zijn meerdere uitkijkpunten over diverse rotsformaties van de Blue Mountains. Het is vandaag zaterdag en voor de Aussies een lang weekend omdat maandag aanstaande een nationale feestdag is (waarvoor weten we nog niet). Dat is goed te merken, want het is flink druk en in Katoomba ziet het zwart van de mensen. Vooral de Aziaten weten deze plek te vinden en die worden weer met busladingen aangevoerd. Wat een stom volk is dit toch. Willen zelf overal voor gaan staan en dringen er flink op los. En ook al is het erg zonnig en 27 graden, ze lopen met een lange broek, lange jas en een hoedje op. Het liefst ook nog een paraplu tegen de zon.

We kijken wat rond bij het uitkijkpunt naar de Three Sisters en wandelen een stukje richting Scenic World, waar je met een kabelbaan (gondel) naar het dal kan om daar nog rond te lopen. Dit lijkt ons iets te toeristisch, dus die slaan we maar over. We lopen daarom naar het centrum van Katoomba om te lunchen. In de lokale Sushibar (met transportband) eten we de buiken vol. In de middag gaan we terug naar Lithgow waar we bij de lokale MaccieD even gebruik maken van de gratis wifi om de mail en zo bij te werken. Daarna terug naar camping, relaxen, koken, weblog bijwerken en naar bed. Vannacht gaat hier de klok een uurtje vooruit in verband met de zomertijd. Hopelijk gaat dat met onze wekker dan goed. We zullen zien.

04-10-2015

We zijn al voor de wekker wakker, dus dat gaat goed. Ontbijten, douchen, opruimen en we zijn klaar voor vertrek. Nog even afrekenen en het chemische toilet legen en we gaan. Vandaag rijden we van Lithgow naar Toukley, waar we overnachten op het Canton Beach Holiday Park; zo’n 240 km rijden. Er is een mooi plekje aan de rand van het grote binnenmeer dat net boven The Entrance (is een plaats) ligt, beschikbaar. Vanwege het lange weekend voor de Aussies is het hier flink druk en heeft men de prijs van de camping ook maar even verdubbeld… Op het ziltig ruikende meer (of stinkend, wat je wil) is men flink aan het jetskiën. Het water ziet er alleen niet zo fris uit, dat je er van hartenlust in gaat zwemmen, dus dat doen we een andere keer wel. Het water is nog minder helder als in de Vinkeveense plassen. We chillen lekker in de zon (35 graden!), genieten van een ijsje en Tom haalt wat slaap in.

Morgen gaan we verder naar het noorden, richting Newcastle of daarboven. We zien wel.

Link voor foto's:

• 06 Oktober 2015 - 10:09

Ilona:

He lieverds...weer zo leuk om al jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier en geniet van je mooie reis. Dikke kus van ons. En ik moet van Bowen zeggen niet te veel sushi eten

• 06 Oktober 2015 - 10:17

Bob:

Mooie campert hoor, maar er zit wel al een ster in de voorkant ;)

• 06 Oktober 2015 - 16:21

Linda:

Hi there, wat een leuk verslag weer. De Aldi :-))!! Geweldig! Wist niet dat de Aldi ook daar zit. Nu ben ik natuurlijk ook wel een beetje wereldvreemd, dus zo raar is dat niet (dat ik dat niet weet, bedoel ik.)
    Maar inderdaad, nu jullie het over selfies hebben....need I say more ;-)? hihi
    Supermooi is het daar zeg, mooie foto's! Geniet lekker verder en we kijken weer uit naar het volgende verslag!
    Kus voor jullie allebei! XX