Sydney, we zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Sydney, we zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Sydney, we zijn er!

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

02 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

We hebben het gehaald hoor. Pff, bekaf na bijna 19 uur zo goed als non-stop vliegen...

Hieronder het eerste deel van ons reisverslag. Veel leesplezier en tot de volgende keer.

Groeten,
Tom en Debbie

30-09-2015

Pim en Gerda brengen ons naar Schiphol waar we om 11.15 uur naar Singapore gaan vertrekken. Zoals gewoonlijk hebben we hier wat vertraging en gaan we pas een uur later de lucht in. Volgens de piloot heeft dit echter geen gevolgen voor de aankomsttijd. Da’s erg mooi want we hebben slechts een tussenstop van 1 uur… Als dat maar goed gaat!

01-10-2015

We landen in Singapore om 06.30 uur en zijn dus wel een half uur te laat. Dat wordt rennen naar de volgende gate die, helaas voor ons, ook nog eens aan de andere kant van de terminal ligt. Handig dat ze die vluchten zo lekker in de buurt van elkaar laten aankomen/vertrekken. Not!

Uiteindelijk halen we de gate die inmiddels al op ‘Closing’ staat. Pfff, gered! En nu maar hopen dat onze koffers ook zo snel naar dit vliegtuig komen! Op Schiphol heeft men onze koffers van een extra label voorzien, zodat ze opvallen om snel verwerkt te worden. We gaan het zien.

De vlucht naar Sydney vertrekt wel op tijd en landt ondanks een flinke meewind toch een half uur te laat. Het is enorm rustig op de luchthaven en we zijn in no-time door de douane heen. Met 5 minuten begint de bagageband te draaien en ja hoor, onze koffers komen eraan! Jihoe, da’s goed gegaan!

We halen de eerste Australische dollars uit de muur en kopen een lokale simkaart, handig om camping te bellen voor een plekkie. We gaan naar het Mercure Airport Hotel en checken in. De receptie legt ons de weg uit naar het dichtstbijzijnde metrostation. Na een kleine opfrissing gaan we met de metro naar Circular Qauy, waar we een rondje wandelen langs de haven, de Harbour Brigde en het Opera House. Toch nog ff mooi het centrum van Sydney meegepakt en de nodige foto’s geschoten. Onderweg nog even een hapje eten en dan dezelfde weg terug naar het hotel. Da’s nodig ook, want door het geschommel van de metro zitten we allebei te pitten en schrikken we net op tijd voor de halte wakker. Tijd om te slapen!

• 02 Oktober 2015 - 00:45

Edith:

Even bijkomen van de reis en jetlag en dan kan de vakantie echt beginnen

• 02 Oktober 2015 - 08:38

Henk:

Ga een veine tijd tegemoet en geniet er maar van ,we zijn bij jullie met ons kopie .

• 02 Oktober 2015 - 08:52

Ann:

Weer gezellig om jullie reis te volgen leuk hoor.

• 02 Oktober 2015 - 15:06

Gerard:

Hopelijk goed uitgerust en geslapen om ons nog meer verrassende en leuke verhalen en belevenissen te vertellen. Heel veel plezier toegewenst, ook vanuit Portugal zullen we jullie blijven volgen.

• 05 Oktober 2015 - 11:04

Marry:

Je bent er en nu genieten! Heel veel plezier!

• 06 Oktober 2015 - 08:46

Marjan Wolvers:

Heel veel plezier!!!! Geniet ze!!!