Feest in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Feest in Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Feest in Nashville

Door: Tom & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

30 Maart 2013 | Verenigde Staten, Nashville

30-03-2013

Memphis naar Nashville

We verlaten Memphis en rijden via de I-40 naar het noordoosten richting Nashville. Onderweg geen bijzonderheden, alleen een enorm saaie kaarsrechte weg. Rond 14.00 uur komen we aan bij het Two Rivers RV Park aan de rand van Nashville. Deze camping hebben we enkele dagen geleden even gebeld voor een plekje en toen vertelde men ons alleen nog een grote (lees, dure) plek te hebben. Bij aankomst is de camping inderdaad erg vol met alleen maar hele grote RV’s en mobile homes (lange caravans). Onze camper valt hierbij totaal in het niet, maar wij hebben wel het grootste plekje van de camping met ruimte voor twee complete touringcars, gna gna!

Bij de receptie vragen we hoe wij het beste in Downtown Nashville kunnen komen en de zeer vriendelijke dame vertelt ons dat er op het hele uur een pendelbusje rijdt, die ons voor $10,00 p.p. heen en terug brengt. Een uurtje later zitten we in de pendelbus op weg naar het stadshart van Nashville. De zeer praatgrage chauffeur Jerry vertelt ons met zijn beste Tenneseese accent (howdy, y’all, folks!!) flink wat over de stad en haar bezienswaardigheden. Als we in Downtown aankomen, rijdt Jerry eerst even een rondje langs alle kroegen en vertelt ons welke we het beste kunnen bezoeken. In alle kroegen en clubs in de straten treden 43 live bands tegelijkertijd op. Je komt ogen en oren tekort om al deze indrukken te verwerken; laat staan de enorme massa mensen die van dit alles genieten. Het contrast in de straten is erg groot: een strip met 50-60 kroegen en daarachter de kantoorwijken, waar het geheel stil is.

Wij beginnen ons bezoek aan deze wijk met de Country Music and Museum Hall of Fame. Hierin wordt uitgebreid verteld hoe de country muziek is ontstaan en lezen we alles over bijvoorbeeld Johnny Cash, Tammy Whynatte en Dolly Parton en ga zo maar door. Uiteraard staat er ook een hoekje rondom Elvis opgesteld, want die heeft blijkbaar hierin ook een rolletje gespeeld. Voor een normaal bezoek zou je zo’n 2,5 uur moeten uittrekken, maar het lukt ons om dit museum in nog geen 25 minuten door te akkeren. De meeste namen van de artiesten zeggen ons niet zoveel, maar ja, we zijn net Japanners; je moet het gezien hebben.

Na het museum mengen wij ons in de feeststemming op Broadway en gaan we eerst naar de Honky Tonk Bar. Dit is een drie verdiepingen hoge kroeg met heel veel herrie. Daarna lopen we door naar een zijstraat van Broadway, 2nd Avenue en bezoeken het bluescafe van BB King. BB King is zelf helaas niet aanwezig, maar een soortgelijke gitarist speelt er met zijn bandje lustig op los. Dit klinkt geweldig!! We drinken een biertje en genieten van de muziek. Op een gegeven moment is het borrel beppentijd (ja Neal, ook de Amerikanen kennen dit!!) en lusten we wel wat te snaaien. Een portie chickenwings met buffalo of bbq marinade? Nou doe maar voor de verandering buffalo. En dat hebben we geweten! Er was flink wat bier nodig om de vlammen te blussen, man wat scherp! Na een tijdje gaan we weer de straat op naar de Wild Horse Saloon. Daar nuttigen we weer een biertje. In deze tent (nou ja, tent; ruimte voor 1.600 man!!) wordt ’s avonds nog aan line dancing gedaan, maar gelukkig zijn we op tijd weg.

We eten een Italiaanse hap in Demo’s en vervolgens onze kroegentocht bij Marguaritaville, waar een compact bandje met alleen gitaren heerlijke countrymuziek speelt. In een andere kroeg (karaokebar) stond de hele tent met de zanger mee te zingen. Hij vond het echter nog niet hard genoeg en liep de kroeg uit en ging midden op de drukke weg van Broadway staan om daar verder te zingen en zijn fans in de kroeg aan te sporen nog harder te zingen. Verder bezoeken we nog een aantal kroegen waarvan we de naam vergeten zijn (drank maakt meer kapot dan je lief is) en rond 22.30 uur vinden we het wel genoeg en staat Jerry ons weer op te wachten om ons naar het RV park terug te brengen.

Wauw, wat een geweldige stad en wat een feest. En dan te bedenken dat dit 7 dagen per week tot 02.30 uur doorgaat…

Deb heeft eindelijk door hoe ze een hele nacht door kan slapen zonder vroeg wakker te worden. Een beetje (veel) drank doet wonderen!!

Hierbij nog even een linkje naar een filmpje dat we deze avond hebben gemaakt. Dan heb je een beetje een idee. Dit is de link: http://youtu.be/MeYCLGiDbSU

Het kan zijn dan onder aan dit bericht ook een link naar een filmpje staat, maar die doet het wellicht niet.

• 03 April 2013 - 08:39

Bob:

Gaaf om daar een keer geweest te zijn, zeg! Enne, waarom zit die Sweet home Alabama drummer achter plexiglas? Veel plezier nog!