Icefield parkway van Lake Louise naar Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Icefield parkway van Lake Louise naar Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Icefield parkway van Lake Louise naar Jasper

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

18 September 2007 | Canada, Jasper

Hallo Allemaal,

Met ons gaat het prima en we genieten nog steeds volop! Gister hebben we een lange maar zeker een indrukwekkende dag gehad. We zijn over de Icefield Parkway richting Jasper gereden (230 km). Deze weg staat bekend om zijn Gletsjers en mooie vergezichten. Nou dat klopt! Elke bocht die we om gaan was weer anders en de een nog indrukwekkender dan de ander. Halverwege de rit zijn we met een grote snowcoach de athabaskagletsjer opgeweest. Dit was echt geweldig (maar wel erg touristisch). Alle jappaners stonden weer in de rij!

De hele weg zat deb op scherp met de camera op schoot om al het wild te spotten... maar helaas niks. We hadden de hoop al opgegeven omdat we 50 meter van de geplande camping afwaren... en ja hoor daar stond een rij autos in de berm. Wij er bij staan en tot onze verbazing zagen wij een 15 tal Elks (een super groot hert) langs de kant van de weg. Een ervan was het mannetje. Daarvoor waren we al gewaarschuwd. Deze is in dit tijd van het jaar nogal gevaarlijk (bronsttijd). Een aantal mensen probeerde dichterbij te komen, maar daar was deze niet van gediend. Met zijn grote gewei ging hij in de aanval. We hebben nog nooit iemand zo hard zien rennen... was best komisch...

Vannacht was het heeeeel koud, zeg maar gerust ijskoud (-6 graden in de camper, dus er buiten nog kouder). Maar vandaag schijnt de zon weer en hebben we een lekker rustdagje in Jasper. We gaan zo nog een beetje het dorp verkennen en misschien nog met een gondel naar boven.

We zullen binnenkort weer wat fotos bijplaatsen via mijn album, maar onthouden jullie de foto van de Elk natuurlijk niet.

Wederom een groet vanuit Canada... En tot de volgende keer.

• 18 September 2007 - 21:16

Henk :

Een mooi beest

• 19 September 2007 - 12:50

Sjoost:

Wat een verhalen... en wat een pic's. Mooi om te volgen. Have fun en ik wacht op het volgende verhaal!

Tjuus.