De camper is ingeleverd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu De camper is ingeleverd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

De camper is ingeleverd

Door: Tom & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

10 April 2013 | Verenigde Staten, New York

7-4-2013

Van Washington naar Lancaster/Denver

Eindelijk even een ochtendje uitslapen! We doen rustig aan, ontbijten wat en rijden rond 11.00 uur de camping af, richting het noorden. Eerst nemen we de rondweg van Philadelphia en daarna de provinciale weg naar Lancaster. Net buiten Lancaster zitten enkele grote Outlet shopping malls, waar we voor een prikkie vier spijkerbroeken, twee paar schoenen en een setje teenslippers kopen. Waanzinnig op te zien hoe goedkoop de kleding in de VS is in vergelijking met NL; vier Levi’s jeans voor totaal € 100,00. Hiervoor ben je in NL bijna 3-4 maal zoveel kwijt.

Het shoppen neemt een groot deel van de middag in beslag, zodat we rond 17.00 uur de camping net buiten Denver (nee, niet die in Colorado) oprijden. De zeer vriendelijke dame van de receptie helpt ons aan een mooie grote en vlakke plek met full hookup. Helaas hebben ze hier ’s nachts nog regelmatig vorst gehad, waardoor de waterleidingen in de doucheruimte nog kapot zijn, dus moeten we van onze eigen faciliteiten gebruik maken. Geen probleem hoor, we hebben alles aan boord.

8-4-2013

Van Denver naar Freehold

Ook hier weer een ochtendje rustig aan, want we gaan onderweg naar onze laatste stop voordat we de camper gaan inleveren. Rond 10.30 uur gaan we naar het oosten naar Freehold. Hier hebben we een camping gevonden die zo’n 25 mile van de verhuurstation ligt en dus ideaal is, als we morgen deze heerlijke camper weer moeten inleveren.

We kiezen ervoor om geen snelwegen te gebruiken en rijden via allerlei smalle en slingerende weggetjes. Deze zijn soms zo smal dat Tom midden op de weg moet rijden om geen overhangende takken en struiken aan de rechterkant te raken. Maar dit gaat prima; er zit geen hond op de weg.

De keuze voor deze kronkelweggetjes blijkt achteraf toch niet zo’n goede actie te zijn geweest, want na dik 100 mile en drie uur rijden, zien we ineens weer het plaatsje Denver op de borden verschijnen. Mmm, leuk hoor… Blijkbaar was de navigatie wat van slag. Maar de nodige omleidingen hebben ook bijgedragen. Nou ja, maakt niet uit, we hebben tijd zat. Dan toch maar even over de grotere provinciale wegen rijden…

Rond de klok van 15.00 uur komen we aan bij het Turkey Swamp RV Park in het Turkey Swamp State Park. Tom heeft eergisteren nog met de beheerder (een Park Ranger) gebeld of er plek was en deze gaf aan dat dit geen probleem was. Aangezien de Ranger even afwezig is, rijden we vast de campground op om een plekje uit te zoeken. Wat schetst onze verbazing? We zijn de enige op de hele cmaping!! Wel een prachtige camping in de bossen met zowat alle plekken een full hookup en een mooi douche/toiletgebouw met wasmachines erbij. En dat in een State Park; we hebben het nog nooit gezien! Super! Maar ja, de gasten moeten nog even komen… De meeste State Parks hebben juist helemaal geen faciliteiten, dus vandaar onze verbazing.

Even later vertelt de Ranger ons dat deze camping pas twee weken open is en dat het seizoen hier nog moet beginnen. Hij geeft ons een prima plek en de camper staat weer snel opgesteld. Na twee weken moet dat natuurlijk geen probleem voor deze kampeerrotten meer zijn.

We maken nog even een ontspannende wandeling rond het recreatiemeertje wat bij dit park hoort en relaxen even kort voordat het laatste avondmaal erin gaat. Restjes!!! De avond wordt gebruikt voor het inpakken van de koffers en het schoonmaken/opruimen van de binnenkant van de camper. Zo, da’s gebeurd, dan hoeven we morgen alleen nog een natte lap er doorheen te halen en kan ie terug!

9-4-2013

Van Freehold naar Newark (Middletown)

Vroeg op, ontbijten, douchen en de laatste opruim/schoonmaakactie. De toilet- en vuil watertanks worden bij het dump station van de camping geleegd en weg zijn we. Het is een half uur tot drie kwartier rijden naar de verhuurstation en vlak hiervoor stoppen we bij de dichtstbijzijnde benzinepomp voor een laatste refill. Ook de propaantank (LPG) moet worden gevuld en dat blijkt nogal een probleem: geen enkele pomp verkoopt dat spul. Na 6 pompen bezocht te hebben, geven we de hoop op; dan maar een half lege tank inleveren en het bijvullen afkopen.

Bij het verhuurstation worden we hartelijk ontvangen en wordt de camper volledig geïnspecteerd. Het is voor hen tenslotte een levering van een nieuw product, dus alle functies worden bekeken. We wisselen onze ervaringen en bevindingen uit en men is erg tevreden over dit model en haar opties. Zij geven aan dat dit model met slide out de eerste in hun verhuurvloot wordt, dus ze zijn extra geïnteresseerd. Leuk om dit mee te maken!

We laden onze spullen uit en Tom rekent af. Met de reparatie van de gastank minus de kosten van bijvullen, houden we nog een mooi zakcentje cash over. Altijd handig!

Eén van de medewerkers brengt ons vervolgens naar Newark International Airport, van waar we naar onze volgende stop in New York City zullen gaan. Aangezien Newark Airport nogal groot is, moeten we met de Air Train (monorail) naar een andere terminal om daar de shuttle bussen op te zoeken. We hebben op de website van ons hotel in NYC gelezen dat er een shuttle bus beschikbaar is en dus bellen we vanaf de luchthaven naar het hotel voor een pick up. Achteraf blijkt dit echter het verkeerde hotel (zelfde keten, andere plaats) te zijn en dus staan we na een half uurtje bij het Econolodge in New Jersey in plaats van NYC. Mmm, fijn!

Het hotel stelt ons voor om op eigen gelegenheid met de bus naar NYC te reizen, maar wij gaan liever terug naar de luchthaven om van daaruit de express bus naar NYC te nemen. Gelukkig werkt het verkeerde hotel mee en staan we na totaal een uurtje rondrijden kosteloos weer op de luchthaven.

Via internet hadden we gelezen dat er meerdere wegen naar Rome (of New York) leiden en dat je voor $20,00 pp met een Express Bus naar het busstation op 42nd street / 8 Avenue kunt rijden. Dus, hup de bus en karren met die handel! Dit is een prima service, met als enige nadeel dat je vanaf het busstation nog met je koffers naar het hotel moet lopen. Of je pakt een taxi. Ons hotel zit aan de 47nd street / 8 Avenue, dus dat wordt dan 5 straten lopen. Geen probleem, want het is super mooi weer en de drukte op straat valt ook mee.

We checken in en gaan naar onze zeer riante (not!) kamer op de 6e etage. Onze kamer is niet veel groter als onze keuken thuis en toch zit alles erin. Dit hadden we gelukkig al van te voren bekeken, dus het kwam niet als een verrassing. En we slapen er alleen maar, dus wat moet je dan met al die ruimte.

Afijn, even opfrissen en hup de stad in. Vanaf het hotel lopen we eerst naar het noorden naar Central Park. Dit is ongeveer 13 straten lopen, dus dat redden we wel. In het park relaxen we (samen met nog ongeveer 20.000 man) en laten we enorme grootte van de stad op ons inwerken. Man man, wat een mierennest!

We besluiten richting Times Square te gaan en doen dit (lekker lui) met de metro. Op Times Square kijken we onze ogen uit. Wat een enorme drukte, wat een mensenmassa en vooral wat een enorme lichtreclames! Niet normaal meer. Hier hebben ze geen straatverlichting nodig! Er worden heel wat foto’s en meters film (maar dan digitaal) geschoten. Times Square is de kruising van Broadway en 7th Avenue en is van oudsher het theatergebied van de stad. We besluiten om een theatervoorstelling te bezoeken en op advies van één van de locals kiezen we voor ‘Rock of Ages’; een mix van 80-er jaren rockmuziek en humor. Nou, en dat hebben we geweten! Wat een geweldige voorstelling vol herkenbare rocksongs gespeeld door een live band met veel lange haren en gitaren!! Uiteraard enorm goede zang- en acteerwerk, dus onze avond verliep perfect!

Rond 21.30 uur is de voorstelling klaar en gaan we zeer tevreden de straat weer op. We hadden ’s middags al besloten om bij Bubba Gump op Times Square te gaan eten, dus dan maar de daad bij het woord voegen. Jammie jammie, lekkere garnalen, garnalen en nog eens garnalen!!!

Na het eten maken we nog een rits met foto’s en film van Times Square bij nacht en ook dat ziet er erg indrukwekkend uit. Pff, nu naar bed, we zijn op!!!

• 11 April 2013 - 12:27

Anneke Van Duinen:

H

was een hele mooie reis voor jullie,maar ik heb er ook van genoten.