Miami (deel 2) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Miami (deel 2) - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Miami (deel 2)

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

07 Mei 2018 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo allemaal,

Zo weer zijn weer bij. Dit is het verslag van onze afgelopen dagen in Miami Beach. Morgenochtend (voor ons) vliegen we naar de Bahamas voor een kleine week strand en relaxen.

Veel leesplezier voor nu en zoals beloofd onderaan dit bericht een paar linkjes naar foto's en een filmpje.

Tom en Debbie
Simon en Dreke

05-05-2018
Vandaag laten we Key West weer achter ons en rijden dezelfde weg terug naar Miami. Onderweg willen we een broodje eten bij bijvoorbeeld de Subway, maar kunnen niks vinden. Meestal zit een Subway bij een Walmart (supermarkt) en net boven Homestead zien we een Walmart. Bij aankomst blijkt deze vestiging net geopend te zijn en worden we bij de ingang hartelijk ontvangen en krijgen we een broodje met braadworst en water aangereikt. Gratis en voor niks, ja dat laat je als Nederlander niet liggen! Het personeel wil meteen een foto van deze Happy Family maken, tuurlijk joh! We worden beroemd!!!

Na de heerlijke gratis hap rijden we verder naar Miami Beach waar we inchecken in ons hotel voor de komende twee dagen, The Julia (https://thejuliahotel.com/). Het hotel heeft ook weer een Valet Parking service, zodat jezelf niet naar een parkeergarage hoeft te rijden of ergens anders een plekje hoeft te zoeken. Dit hotel heeft nog meer pluspunten: een Frans ontbijt (croissantje, chocoladebroodje en een sapje i.t.t. eieren en andere vette zooi), een strandbed met handdoek en tussen 5 en 7 happy hour met wijn, kaas en nootjes.

Na het borrelbeppen frissen we ons op en lopen we naar Ocean Drive, twee straten verderop. Deze boulevardweg loopt helemaal tot aan 15th Street en heeft allemaal hotels in Art Deco stijl met daaronder allerlei restaurantjes. Op de straat is het één grote optocht van patserbakken, sportwagens en andere foute auto’s. Dit is zien en gezien worden. Het is ene grote show met veel muziek en vooral herrie. Zelfs de politie doet er aan mee. Er staan 4 motoragenten (zoals in de film Chips), de baas staat met een dikke Cubaanse sigaar tussen z’n lippen de wacht te houden. Pfff, wat een gekkenhuis, leuk om te zien, maar ook leuk om weer weg te gaan.

06-06-2018
Na het heerlijke ontbijt zitten we buiten op het terras nog even te relaxen (lees: Dreke rookt een sigaretje) en horen we de brandweer aankomen. Ja hoor, stopt er ineens zo’n grote brandweerwagen voor de deur en lopen er drie brandweermannen (met hakbijl en brandslang) naar binnen. We kijken allemaal onze ogen uit, want niemand heeft een brandalarm gehoord. De brandweer komt snel weer naar buiten, want het blijkt loos alarm te zijn.

Na deze actie gaan we vandaag lekker naar het strand. Het is maar een klein stukje lopen en even verderop staan de strandbedjes klaar. Even een handdoekje bij de opzichter halen en dan genieten van de zon. Het is vandaag bloedheet en de zon heeft veel kracht. Goed smeren en water drinken dus. Af en toe even de voetjes koelen in de zee en dan weer lekker niksen, dat is wel vol te houden.

Begin van de middag gaat Tom even uit de zon en werkt in die tijd op de kamer het verslag van de afgelopen week bij. We liepen wat achter, maar nu zijn we weer bij.

Na de meeste hitte gaat hij terug naar het strand en geniet nog even van de zon. Niet te lang, want om 5 uur moeten we weer borrelen… Ondanks dat het einde van de middag is, zijn we toch nog even verbrand. Tja, moet je maar niet in de zon in slaap vallen…

’s Avonds lopen we nog een keertje over Ocean Drive en zien zowat weer dezelfde parade en mensen als een dag eerder. Op de weg terug eten we overheerlijke ribbetjes bij TGI Fridays (https://www.tgifridays.com/). Weer jammie!

We sluiten de avond af met het pakken van de koffers want morgen vliegen we naar de Bahamas!

Link naar de foto’s:

Link naar een filmpje van de air boat:

• 09 Mei 2018 - 10:39

Gerard:

Veel plezier in de Bahama's, ik herinner mij leuke bars en winkels in Nassau en een perfecte golfbaan waar ik twee dagen heb mogen vertoeven.

• 09 Mei 2018 - 21:23

Edith:

Heerlijk hoor allemaal! Benieuwd hoe jullie de Bahama’s vinden!