Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Pensacola

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

24 April 2018 | Verenigde Staten, Pensacola

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw stukje van ons reisverslag met onderaan een link naar wat foto's. Werkt de link niet, kopieer deze dan en plak deze in de adresbalk van je browser.

Veel leesplezier!

Tom en Debbie
Simon en Dreke

21-04-2018
Na het uitgebreide ontbijt rijden we langs de kust naar het noorden en stoppen onderweg in Flagler Beach. Daar is het net droog geworden en slenteren we een stukje over het strand. Bij de pier vereeuwigen we onszelf op een grote krijtbord waarop menig Amerikaan zijn naam al heeft gezet.

Daarna rijden we langs veel grote en schitterende villa’s verder naar Saint Augustine. Daar bezoeken we het fort Castillo de San Marcos (https://en.wikipedia.org/wiki/Castillo_de_San_Marcos). Dit fort valt onder het National Park Service systeem zodat historie bewaard blijft (https://www.nps.gov/casa/index.htm). We wandelen rond het fort en zien even verderop dat men een demonstratie van een kanonschot gaan geven. Met veel ceremonie en historische kleding wordt deze actie ingeleid. En dan een enorme knal en iedereen is weer wakker. Gelukkig is het een losse flodder, maar de knal is er niet minder om. Omdat het (toevallig) National Park Week is, proberen ze het zo getrouw mogelijk te doen en wordt er meer kruit gebruikt. Nou, dat was te horen!

We kijken wat vlotjes rond en eten daarna even buiten het fort een snelle lunch. Daarna vervolgen we onze reisdag via de I-10 via Jacksonville naar Tallahassee. Onderweg is er niet heel veel te zien, behalve bomen, bomen en nog eens bomen.

Rond 18.30 uur komen we redelijk gaar aan in het Best Western Plus hotel in Tallahassee. Daar is het vanwege drukte lang wachten op de kamers. We hebben nog wat trek en rijden naar de dichtstbijzijnde Pizza Hut. Daar smikkelen we twee pizza’s weg en krijgen we nog een dikke fles cola cadeau ook. Jammie!

22-04-2018
We hebben weer als een blok geslapen en na het heerlijke ontbijt rijden we verder naar het westen. Omdat we gisteren genoeg snelweg hebben gezien, kiezen we voor de provinciale weg. Dit gaat via de Big Bend Scenic ByWay, die nog saaier als de snelweg blijkt te zijn. Nog meer bomen aan beide kanten! Tja, da’s dan maar even volhouden voor de chauffeur. Aan het einde van de ochtend stoppen we bij de MaccieD in Blountstown voor een bak koffie. Die wordt grotendeels door mensen met een beperking gerund en we worden zowat door iedereen geknuffeld. Als we zeggen dan we uit Nederland komen, zegt er één: ik heb familie in Denemarken, dat ligt er toch vlakbij. Natuurlijk! Daarna komt Marc en die wil graag met ons op de foto. Zo, nu zijn we zelfs wereldberoemd in Blountstown!

Na een heerlijke lunch bij de Subway rijden we door naar Pensacola. Net voordat we deze stad binnenrijden, begint het me toch te hozen! Op onze telefoons krijgen we zelfs een Tornado Warning binnen. We moeten voor onze veiligheid zo snel mogelijk naar een schuilkelder.

In het hotel aangekomen checken we in en vertellen we aan de receptionist Dusty wat ons net is overkomen. Heerlijk overdreven acteert hij mee: OOOOHHHHH MMYYY GOOOOODDDDD, we are gonna die! Well, you know what? At least we are gonna die together!! Hahahahaha, die nemen de waarschuwingen ook lekker serieus.

Heel bijzonder weer hier want na een half uurtje is alle grijze/zwarte lucht verdwenen en schijnt de zon weer volop. We frissen ons op en gaan op advies van Dusty een hapje eten in één van de havens van Pensacola bij The Fish House https://fishhousepensacola.com/).

23-08-2018
Op het nieuws zien we dat de Tornado Warning van gisteren nog niet zo slecht was, want op zo’n 40 km afstand heeft inderdaad een tornado huisgehouden. Er zijn meerdere caravans vernield en daken van huizen gewaaid. Uhm ok…

Afijn, we moeten een uurtje vroeger ontbijten, omdat je in dit hotel maar tot 09.00 uur kunt ontbijten. Jeetje, het lijkt wel werken zo vroeg opstaan.

Vandaag gaan we naar het Naval Aviation Museum (http://www.navalaviationmuseum.org/), een gratis (jaja) museum over de Amerikaanse luchtmacht en marine. Dit museum ligt op de marinebasis van Pensacola en dus moet je bij de entree je paspoort laten zien. Deze wordt in een bezoekerslog geregistreerd en daarna kan je verder naar het museum. Bij binnenkomst wil men graag nog even in alle tassen kijken. Allemaal geen probleem.

Dit museum herbergt zo’n 150 historische vliegtuigen die allemaal zo goed mogelijk gerestaureerd zijn. Vanaf het eerste militaire vliegtuig t/m de straaljagers van bijna nu. En achter op het terrein in de opslag nog tig vliegtuigen meer, die eerst opgeknapt moeten worden. Simon is gek van vliegtuigen en geniet volop. Ook wij kijken onze ogen uit, omdat hier veel vliegtuigen staan die wij nooit van dichtbij hebben gezien.

Omdat het binnen wel een koelkast lijkt (met de airco op standje vriezen), lopen we af en toe even naar buiten om in de zon lekker op te warmen. Dan kan Dreke mooi even wat nicotine innemen en gaan we weer verder. Al met al een erg interessante dag in een heerlijk rustig museum. En niet te geloven dat dit allemaal gratis is. Moe en versleten rijden we terug naar het hotel en relaxen in de zon.

Als de zon weg is, frissen we ons op en rijden ook weer op advies van Dusty naar Down Town Pensacola naar McGuire’s Irish Pub and Restaurant (https://www.mcguiresirishpub.com/index.php). Het plafond is behangen met duizenden 1 dollar biljetten (kijk maar op de website) met allerlei boodschappen van bezoekers erop. Het schijnt dat deze biljetten 1x per jaar allemaal geteld moeten worden, omdat de fiscus ook geld moet verdienen…

Afijn, weer veel te veel gegeten en gedronken (Irish Red Beer) en voldaan tuffen we na afloop weer naar het hotel. Even de weblog bijwerken en weer lekker tukken!

En nog een link naar wat foto’s:

• 24 April 2018 - 11:24

Gerda Pim:

Hoi, leuk om dit allemaal te lezen. Passen jullie wel op dat je niet te veel aan komt met al dat eten, of zit er ook nog wat sportiefs te gebeuren?

• 24 April 2018 - 14:54

Ilona:

Heerlijke verhalen en foto's weer. Geniet lekker met zijn viertjes

• 24 April 2018 - 22:06

Frank:

Pensecola NAS (Naval Air Station)! Gaaf!
    Mooie foto, die F-3H Demon!

• 24 April 2018 - 22:16

Edith:

Haha, die pizza's moeten er straks weer allemaal afgesport worden hoor Debbie:-)Jullie zien veel mooie dingen. Kijk maar uit voor tornados!