Camper ophalen en eerste reisdagen - Reisverslag uit Limon, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Camper ophalen en eerste reisdagen - Reisverslag uit Limon, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Camper ophalen en eerste reisdagen

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

06 April 2017 | Verenigde Staten, Limon

Hallo allemaal,

Het heeft eventjes geduurd, maar nu zijn we toch echt onderweg. De camper is opgehaald en we zijn al een paar dagen aan het reizen. Afijn, lees zelf maar onderstaand. Onderaan het verslag staat nog een link naar wat foto's.

Veel leesplezier!

Groeten,
Tom en Debbie

02-04-2017
Zoals te doen gebruikelijk, brengt buurman Gerard ons weer naar Schiphol, dit maal vergezeld van Diana. Op Schiphol aangekomen sluiten we aan in de zigzag voor de bagage drop-off. We hebben al on-line ingecheckt, dus moeten we alleen nog de bagage laten labelen. Het is best druk op de luchthaven, maar met een half uurtje is dit ook geregeld. We gaan op weg naar de paspoortcontrole als we ineens Warna Krijgsman met haar man Robin (zus en zwager van Marco en Linda Krijgsman) tegen het lijf lopen. We zijn allen verbaasd elkaar hier tegen te komen en kletsen lekker over onze vakanties. Zij gaan naar hun dochter Cleo in Hanoi (ergens in Azië), die daar op wereldreis is en ze blijven zo’n 2,5 week in die regio. Even snel een selfie met z’n vieren en we nemen weer afscheid van elkaar.

We lopen naar de gate en na een zoveelste veiligheidscheck kunnen we het vliegtuig in. We vertrekken op tijd van de gate, maar dankzij het fijne ritje door het weiland (Polderbaan…), gaan we alsnog te laat weg. De vlucht verloopt echter voorspoedig en erg rustig en zonder al te veel vermoeiing landen we 8,5 uur later in Minneapolis.

Even door de paspoortcontrole, koffers ophalen (alles is er) en naar buiten naar de shuttlebussen. Daar is het wachten totdat de bus van ons hotel er eindelijk is (bleek achteraf dat je het hotel even moest bellen, terwijl wij dachten dat ie steeds heen en terug reed…). Afijn, we krijgen een nette ruime kamer en frissen ons even snel op. Dan lopen we op ons gemakkie naar de nabij gelegen Walmart (supermarkt) om alvast een paar boodschappen voor de volgende dag en de ochtend erna te doen, zodat we niet misgrijpen mocht de uitgifte van de camper lang duren.

Met veel pijn en moeite redden we het om tot 20.00 uur lokale tijd (met 7 uur tijdverschil is het voor ons al dik in de nacht) wakker te blijven, maar dan gaat het lampje toch echt uit…

03-04-2017
Na een goede nachtrust zijn we op tijd wakker (zonder de wekker) en gaan na het douchen rond 07.30 uur lekker ontbijten. We worden pas om 10.00 uur bij het busstation op de luchthaven van Minneapolis verwacht, dus hebben we alle tijd. We verlaten het hotel en rijden met de shuttlebus terug naar de luchthaven. Daar is het een korte wandeling naar de busterminal waar we even op de bus moeten wachten. Na wat lang wachten op de laatste gasten (die uiteindelijk toch niet komen) vertrekt de bus in zuidelijke richting naar de camperfabriek in Forest City. Bij aankomst blijkt dat men nog bezig is met de uitgifte van de camper aan de eerste groep die om 08.00 uur vanuit Minneapolis is vertrokken. Pfff, dan zit je al drie uur te wachten…

Gelukkig voor ons is onze tweede groep veel kleiner en krijgen we snel onze camper. Dit keer is het een 25 ft motorhome. We krijgen een korte uitleg over wat details van het gebruik van de camper en daarna gaan we rond 13.30 uur snel op pad.

We rijden naar het zuiden richting Des Moines en daarna naar het westen naar onze eindbestemming voor vandaag, Waukee. Daar vinden we een Good Sam Campground (keten), maar men heeft hier nog het winterschema, want er is weinig open en de camping is zo goed als verlaten. Helaas voor ons is er wel wifi, maar heeft niemand het wachtwoord (beheerder is er niet…), dus dan maar zonder internet. We eten snel wat simpels en kijken daarna op de tv in de camper een film. Lekker relaxen en weer vroeg onder de wol.

04-04-2017
Vannacht was het flink koud waardoor de verwarming regelmatig inschakelde. Hierdoor ben je meteen wakker aangezien dit een hete lucht-systeem is (klinkt als een föhn…). Dus we waren om 04.00 uur eigenlijk al klaar wakker, maar toch lukt het om nog even een paar uurtjes slaap te pakken.

Na het ontbijt en een waspartij verlaten we de camping en rijden naar de I-80 richting Omaha, waar we in de lokale super-mega Walmart nog flink wat etenswaren inslaan (huppetee, weer $100 lichter).
We hebben vandaag een lange reisdag omdat we in een aantal grotere stappen richting Colorado Springs willen zijn en dus moeten we gas geven. Al met al gaan de 300 mijl (480 km) best vlot en in ongeveer 6,5 uur zijn we aanbeland in Gibbon, waar we een bijzonder fraaie State Park campground, met wat kleine meren, hebben gevonden. Even ter vergelijking, die Good Sam camping van gisteren was $45,00 en deze is $15,00, waarbij we nu ook elektriciteit hebben. Niet slecht!

05-04-2017
Ook vandaag hebben we weer een lange reisdag gehad, ongeveer 330 mijl, 528 km. Het was weer een flink gevecht, want er stond nog meer wind als gisteren, dus dat was weer flink zwabberen in deze windvanger. Maar goed, we zijn waar we wilden zijn, dus wat maakt het uit. Ondanks het harde werken was het ook vooral genieten hoor, strak blauwe lucht met mooie glooiende heuvels en velden met overwinterende kraanvogels. Ook al is er in dit deel van de USA (lees: de staten Nebraska en Kansas) niet veel te doen/zien, wij genieten ervan.

Als we net na overgang van Kansas naar Colorado stoppen bij het visitors center van Colorado, worden we aldaar hartelijk ontvangen door een stel bejaarden, die ons de hemd van het lijf vragen. Het blijkt dat één van hen Nederlandse familie heeft, dus dat schept meteen een band. We krijgen een berg folders over wat er allemaal te doen is in Colorado in onze handen gedrukt en ze raken maar niet uitgepraat. Hahaha, geweldig!

Vanavond staan we op de KOA camping in Limon, ten oosten van Denver. We zijn al zo’n 100 mijl van onze eindbestemming (Denver) verwijderd, maar rijden eerst verder naar het zuiden en westen om pas over twee weken weer bij deze plaats uit te komen.

• 06 April 2017 - 07:32

Nr 16:

Klinkt allemaal best nog wel gehaast, maar ja als je binnen een paar dagen al bijna op de eindbestemming bent...geniet er nog maar lekker van.
    Heel veel plezier gewenst x

• 06 April 2017 - 08:09

Bianca :

Klinkt weer goed

• 06 April 2017 - 10:49

Gerard:

Wij gaan jullie weer volgen in jullie nieuwe serie " Tom en Debbie gaan op reis".
    Veel plezier en geniet.

• 06 April 2017 - 11:17

Edith:

Jullie hebben er al heel wat kilometers opzitten!
    Nu vooral genieten dan. Wij volgen jullie vanaf hier

• 06 April 2017 - 17:42

Diana:

Dat klinkt idd als een hele afstand, ik hoop dat jullie er erg van genieten en lees de verhalen met veel plezier, en beleef het zo een beetje mee...
    Lieve groet Diaan

• 07 April 2017 - 08:42

Adrie:

Hoi Debbie en Tom.
    Na maanden er naar uit te hebben gekeken, zijn jullie weer heerlijk op pad met de camper. Wat een miles hebben jullie er al op zitten in de rijdende VVV! Geniet er vooral van en natuurlijk ga ik jullie op deze reis weer volgen. Have fun! Adrie

• 07 April 2017 - 19:37

Gerda:

Als dat ijsschotsen zijn is het vast wel koud .
    maar een pilsje hoort er bij

• 07 April 2017 - 20:04

Irma:

Heerlijk om zo weer op pad te zijn en jullie reis te kunnen volgen. Heel veel plezier, geniet ervan!

• 08 April 2017 - 09:06

Ilona:

He lieverds....hele fijne vakantie.
    We gaan weer van jullie verhalen genieten.