Van Capitol Reef naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Van Capitol Reef naar Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Van Capitol Reef naar Zion National Park

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Hallo allemaal,

Hierbij weer een volgend deel van ons reisverslag. Wederom heel veel leesplezier!!

Groeten,
Tom en Debbie

14-06-2014
We laten het winderige en warme Arches NP achter ons en gaan naar westen naar Capitol Reef NP. Rond het middaguur komen we in dit compacte park aan. Op de camping in het park (volgens het principe ‘wie het eerste komt, heeft plek’) staan we op een prima plek in de zon. De klapstoeltjes gaan uit en hup, lekker in de zon luieren. ’s Avonds de BBQ weer aan met wat Bier-worsten, een paar sateetjes en een heerlijke koude Budweiser. Jammie, was weer lekker. Je kunt in dit park een aantal wandelingen (trails) maken, maar wij kiezen duidelijk voor het mooie weer…

15-06-2014
Via de toeristische route rijden we naar Bryce NP, ten zuidwesten van Capitol Reef NP. In dit park zijn we zo’n 10 jaar geleden al eens geweest, maar we kunnen er weinig van herinneren. Er is ineens (7 jaar geleden) Bryce City gebouwd, megatoeristisch! In het nationale park vinden we een fraaie plek op de North Campground. Ook hier geldt ‘wie het eerste komt’, maar aangezien we vandaag een kort ritje hadden, zijn we lekker op tijd. En voor $15,00 per nacht sta je midden in een nationaal park, perfect! Weliswaar geen hook-up, maar die hebben we niet elke dag nodig. We hebben nog zat water, gas en elektra.

We hadden bedacht dat het park (en met name de rode rotsformaties van dit park) mooi zou zijn bij zonsondergang, dus rond de klok van 19.00 uur rijden we de 17 mile lange weg door het park naar het eerste uitkijkpunt. Dit blijkt echter niet zo’n beste keus te zijn, want we zijn al te laat en de zon verbergt zich nu achter de wolken. Toch stoppen we bij diverse uitkijkpunten en aanschouwen de bijzondere rode en grijze rotspunten (de Hoodoo’s), die door de eeuwen heen door water/ijs en wind zijn gevormd. Verder waait het flink en aangezien het park hoog gelegen is (2.400-2.700 meter) begint het ook flink koud te worden. De weersvoorspelling geeft aan dat het hier ’s nachts nog tegen 0 graden aan is. Dus er kan weer een dekentje op.

16-06-2014
We hebben het aantal resterende dagen van ons campervakantie nog eens even nagerekend en wat blijkt, we hebben nog een dag over! Dus besluiten we nog een dag in Bryce te blijven. Dan hebben we meteen tijd op een ander stuk park te bekijken, hetgeen we tijdens onze vorige trip naar dit gebied niet hebben gedaan. Hiervoor kunnen we de camper op de camping achterlaten en met de gratis shuttlebus naar het uitkijkpunt Bryce Point gaan. Hier hebben we prachtig uitzicht over de Hoodoo’s en maken de nodige foto’s, panorama’s en film.

We pakken de bus weer en stappen bij de volgende halte weer uit en bekijken de rotsen nu vanuit een ander punt. Mooi. Hup weer de bus en uitstappen bij Sunset Point. Hier lopen de Navajo loop die ons via een flink steil en slingerend pad naar de bodem van de canyon brengt. Hier heb je een perfect zicht op de rotsen van onderaf, waar je op de uitkijkpunten alleen van bovenaf kijkt. Het is daarna een flinke inspannende loop via de andere kant omhoog. Gemiddeld hoogteverschil in deze loop is 200 meter over een afstand van 1,3 mile. Dat was flink puffen!!

We lopen hierna via de bovenkant van bergrug (de rim) naar het volgende uitkijkpunt en door naar de campingwinkel voor wat laatste versnaperingen (pizzapunt en een grote cola, hadden we zeker verdiend) en lopen daarna relaxed naar de camping terug. Zooo, schoenen uit, voeten omhoog en een lekker koud biertje!!! Zo hoort vakantie te zijn!

17-06-2014
Is het Visitors Center in Bryce NP hebben we een tip gekregen over de te volgen route naar onze volgende stop, Zion NP. Je kunt hiervoor door een lange en vooral smalle tunnel rijden, maar dat werd ons afgeraden, omdat hiervoor flink wat file zal staan. We rijden daarom een klein stukje naar het noorden en pakken daarna de I-15 naar het zuiden om zo aan de zuidwest kant van Zion binnen te komen. Dit is nog handig ook, want onze (al via internet gereserveerde camping) ligt ook aan deze kant van het park. De route over de I-15 vergt de nodige concentratie en spierkracht van de chauffeur, want het stormt enorm en met een vierkante doos van een meter of 11 schuin tegen de wind in, is geen pretje.

Bij aankomst op het Zion Canyon RV Park roept Tom meteen dat we hier 10 jaar geleden ook al gestaan hebben. Verder rijdt in dit park ook een gratis shuttlebus (het grootste deel mag je niet eens met de auto in) en deze stopt voor de ingang van de camping. Handig!

Nadat we de camper hebben aangesloten op het water, elektra en de sewer, gaan we eerst maar eens even wat wasjes draaien. Verder relaxen we wat in de zon (even wennen aan de flink hogere temperatuur hier, 35 graden en hele warme wind) en gaan we morgen het park in.

• 18 Juni 2014 - 07:59

Anvadu@hetnet.nl:

Het is weer mee genieten,met jullie mooie verhalen,prachtig.

Groet van Ann

• 18 Juni 2014 - 15:45

Bob:

Klinkt erg fijn jongens, jullie genieten er maar op los ! Veel plezier nog!

• 19 Juni 2014 - 21:51

Linda:

Hi Fooks, leuk verslag, ben echt heeeel benieuwd naar de foto's!!
    Geniet nog even van jullie laatste weekje daar. Gaat snel, he? Emma mist jullie, hoor, ze heeft vanavond met jullie 'gebeld' en ze wil met jullie spelen...hihi
    Tot gauw!
    Dikke knuffel van ons 5jes

• 20 Juni 2014 - 19:22

Gerard:

Lekkerrrr, een budweiser op zijn tijd. Nog even lekker genieten. Tot volgende week maar eerst nog een mooi verslag maken.

Groeten Diana & Gerard.