2 dagen New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu 2 dagen New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

2 dagen New York

Door: Tom & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

11 April 2013 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Hierbij onze laatste blog van de laatste twee dagen in New York.

10-4-2013

De wekker gaat om 08.00 uur, want we kunnen maar tot 09.00 uur ontbijten, dus opschieten. Tom heeft waardeloos geslapen want de hele nachts toeteren de taxi’s op straat, rijden ambulance en brandweer af en aan en wordt er flink aan de weg gewerkt. Tja, New York wordt niet voor niets ‘The City that Never Sleeps’ genoemd…

Na het ontbijt gaan we eerst bij de Starbucks (aan de overkant van het hotel) een potje zwart elixer voor Debbie halen. Maar goed dat Starbucks niet in Noordwijkerhout zit, anders was ze daar elke dag te vinden! Met een potje koffie in de hand gaan we met de metro naar de 9/11 Memorial in de buurt van het Word Trade Center aan de zuidkant van Manhattan. Deze memorial, in de vorm van twee grote fonteinen, is gebouwd op de plek waar de twee torens van het WTC stonden voordat deze werden verwoest door de terroristische aanslag op 11 september 2001. Rondom deze fonteinen zijn veel namen van de slachtoffers in een bronzen plaat gestanst. Indrukwekkend!

De herbouw van het WTC centrum bestaande uit 7 gebouwen is inmiddels alweer enige tijd aan de gang. De hoogste toren van deze 7 heeft bijna het hoogste punt van 1.776 feet (541 meter) bereikt. Ook deze torens zijn weer indrukwekkend.

We genieten van een heerlijke lunch bij BLT (aan de overkant van het WTC terrein) en maken van de gelegenheid gebruik om ons neefje Neal in Nederland per telefoon met z’n 10e verjaardag te feliciteren. Als we terug in NL zijn, komen we een happie taart eten!!

Met de metro rijden we naar de andere kant van East River naar de wijk Brooklyn. Daar pakken we de benenwagen en lopen over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan. Wauw, da’s een mooi uitzicht op de stad. En het weer zit nog steeds mee, strak blauwe hemel en zo’n 20 graden Celsius. Aangekomen op Manhattan lopen we naar het zuiden door Battery Park naar de Whitehall Terminal. Hier pakken we de Staten Island Ferry naar (je raadt het al) de Staten Island Terminal in New Jersey. Deze gratis ferry brengt ons in 25 minuten naar de andere kant en vaart onderweg vlak langs Liberty Island waarop het Statue of Liberty staat. Het grote standbeeld is nog in onderhoud en daarom niet toegankelijk voor publiek. Daarom varen we er maar met de ferry langs. Met dezelfde ferry keren we daarna weer terug naar Manhattan. Zo, alweer eentje om af te vinken. En de hele dag is (behalve de metro en het eten dan) nog gratis ook!!

Het is inmiddels 17.00 uur en de voetjes beginnen moe te worden. We nemen daarom de metro terug naar 42 nd Street en lopen naar ons hotel. Als we nog puf hebben gaan we vanavond nog naar het Empire State Building om vanaf de bovenkant van het gebouw de stad te bekijken. We zijn nog niet koud in het hotel en de eerste druppels vallen al naar beneden. Niet veel later gevolgd door een fikse onweersbui.

We sluiten de avond af met een heerlijke burger in het Hard Rock Cafe New York. Bere gezellige tent met een mooie inrichting, lekkere muziek en lekker eten. Jammie!

11-4-2013

Omdat het vandaag niet al te mooi weer is (wel droog, maar bewolkt en fris), gaan we shoppen bij onder andere Macy’s: het grootste warenhuis ter wereld. Een soort Bijenkorf Amsterdam, maar dan maal de factor 5. We lunchen bij Haru Sushi (harusushi.com) en eten onze buikjes lekker vol, alweer een jammie!!

Even terug naar ons hotel om de locatie van de Apple Store te zoeken. Deze blijkt helemaal aan de bovenkant van 5th Avenue (tegen Central Park aan) te liggen, dus we wandelen dit maal op ons gemakkie die kant op. Ook op 5th Avenue kijken we onze ogen weer uit; hier zitten alle dure winkels van New York: Bulgari, Swarovski, Louis Vuitton, noem maar op. Aan het einde van 5th Avenue worden de hoogbouw en statige panden onderbroken door het prachtige ontwerp van de Apple Store. Op een leeg plein staan een glazen kubus met het witte appellogo. Verder is er niks want de hele winkel zit onder de grond. Beneden krioelt de mensenmassa die zich vergaapt aan al die leuke speeltjes, een waar Walhalla voor de Apple freak. Wat wel opvalt is dat de prijs van deze spulletjes bar weinig met die in NL scheelt, anders was de credit card wel gebruikt…

Na al dit moois sjokken we terug naar Times Square en dan weer naar het hotel. We relaxen wat en checken of er een goede film in een bioscoop in de buurt draait. We kiezen voor ‘Olympus has Fallen’. Deze film is zeker een aanrader zodra hij in NL uitkomt (vanaf 9 mei); erg spannend zullen we maar zeggen! In de bios eten we wat, dus dat kan er maar vast in zitten.

Na afloop slenteren we (compleet versleten) terug naar onze hotelkamer en ploffen op bed om dit verslag af te maken.

Morgen rest ons nog het opnieuw inpakken van de koffers en ons klaar maken voor vertrek naar ons koude kikkerlandje. Met dit laatste bericht willen wij iedereen die op onze weblog gereageerd heeft, hiervoor van harte bedanken. Wij hopen dat jullie een leuk beeld van onze vakantie hebben gehad. Anneke bedankt, ook wij hebben er van genoten!

Tot ziens in Nederland!!!

Groet,
Tom & Debbie

• 12 April 2013 - 07:24

Irma:

Hoi Tom en Debbie,

Het was erg leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Een hele goede reis gewenst en tot gauw!

Groetjes,

Irma

• 12 April 2013 - 10:34

Esther:

Hoi buurtjes. Ik vond het heerlijk om jullie verhalen te lezen. Ik zat er helemaal in. Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben. Thijmen wil ook graag op vakantie naar Amerika..... Misschien ooit. Wat ben ik blij dat jullie weer thuis komen. Niet dat ik jullie geen langere vakantie toewens, maar zaterdag kom ik MIJN jurk passen!!! Zondag wordt het in ons kikkerlandje trouwens tegen de 20 graden. Nogmaals goede reis en tot morgen. X van ons

• 12 April 2013 - 11:46

Gerlinde:

Goede terugreis en tot gauw! Verhalen waren heerlijk tijdverdrijf als ik met de beentjes op de bank zat na een dagje werken. Bedankt weer!!

• 12 April 2013 - 23:57

Frank En Edith:

Alvast welkom thuis! Goofy heeft een schoon kooitje dus daar heb je geen omkijken naar. Zie maar wanneer je hem komt halen, geen haast.
    Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van een jet-lag! X Edith

• 13 April 2013 - 09:19

Gerard:

Welkom terug in Nederland, Ik heb genoten van jullie reisverslagen en kijk uit naar jullie fotoboek als hij weer is gebundeld.