Elvis is alive!!! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu Elvis is alive!!! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Tom en Debbie - WaarBenJij.nu

Elvis is alive!!!

Door: Tom en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Tom en Debbie

29 Maart 2013 | Verenigde Staten, Memphis

Van St. Louis naar Memphis

In dit verslag zitten twee dagen Memphis.

We moeten vroeg op omdat het gaslek eerst gerepareerd moet worden. Met behulp van de TomTom (en Tom natuurlijk) vinden we op een achteraf industrieterrein een RV service centre. Het vriendelijke personeel is op de hoogte van onze komst en begint snel met de reparatie. Het blijkt dat wij al de tweede Road Bear RV in twee dagen tijd zijn, met hetzelfde euvel. Productiefoutje?? Na een klein uurtje wachten tikken we $130 af (die krijgen we bij het inleveren weer terug) en kunnen we eindelijk op pad naar het zuiden.

Via de zuidelijke rondweg van St. Louis volgen we de I-55 richting Memphis. Even onder St. Louis verlaten we deze snelweg om een stuk vierbaans provinciale weg (hier mag je ook 65 mph) te volgen. Hier rijdt minder vrachtverkeer waardoor het voor Tom wat relaxter rijdt. Het blijft een flinke windvanger van 6,5 ton, maar zonder de luchtverplaatsing van de vrachtwagens rijdt het net even lekkerder. Omdat deze provinciale weg (de 67) verderop niet meer onze richting op gaat, gaan we net na Fermington weer richting de I-55 om deze vervolgens tot Memphis te blijven volgen.

Onderweg wordt natuurlijk nog even voor de nodige versnaperingen gestopt en komen we rond 16.30 bij de camping in de stad aan. Deze heet heel toepasselijk Graceland RV Park en ligt pal achter het Heartbreak Hotel en naast Graceland aan de Elvis Presley Boulevard. Elk straatje van de camping is naar een nummer van Elvis vernoemd en de onze heet ‘Don’t be cruel Lane’. Het is echt alles Elvis wat de klok slaat. Geweldig!

Een dag eerder hadden we deze camping gereserveerd en toen bleek er helaas maar 1 nacht beschikbaar te zijn. Net na inchecken kunnen we echter gelukkig nog een nacht bijboeken, Zo hebben we wat meer tijd om Graceland te bezoeken en hoeven we niet elke dag te reizen.

In een heerlijk zonnetje (jaja, T-shirtje aan!!!) op het picknick bankje naast de camper skypen we even met het thuisfront. Via de receptie hebben we een tip voor een lekker restaurant gekregen en besluiten hier te gaan eten. Dit is restaurant Marlowe’s en serveert haar ribbetjes al sinds 1974. Memphis staat bekend om haar jaarlijkse spareribs competitie, dus kom maar op. Het restaurant haalt ons bij onze plek op de camping met haar roze limo op, haha geweldig. En na een heerlijke avond eten (natuurlijk weer veel te veel…) gaan we met dezelfde limo weer terug.

29-03-2013

Heerlijk uitgeslapen! Rustig aan, ontbijten en vast een paar campings voor de komende dagen bespreken. Aangezien het Pasen is en de Amerikanen dan ook op pad gaan, is reserveren wel even verstandig.

Rond de middag skypen we nog even met het andere deel van het thuisfront, waarna we lopend naar Graceland gaan. We boeken de Platinum Tour, waarmee we ook toegang tot de Graceland Mansion hebben. Binnen in het huis en in de verschillende musea mogen we helaas niet filmen en mogen we alleen foto’s zonder flitser maken. We beginnen met het bezoeken van het woonhuis van Elvis, dat prachtig op een heuvel gesitueerd is. Als we eenmaal voor het huis staan, lijkt het een stuk kleiner dan van veraf. Het hele landgoed is nog steeds in dezelfde staat als van rond zijn dood en met behulp van een audiotour zien we allerlei vertrekken van zijn huis. Een aantal delen is en blijft gesloten uit respect voor The King. Het is echt heel bijzonder om de opkomst en (letterlijke) ondergang van deze wereldster te zien. In een zijvleugel staan op verschillende plekken zijn enorme collectie gouden en platinum platen opgesteld. In een bijgebouw staat nog veel meer van deze platen. Enorm!! Er is berekend dat hij wereldwijd meer dan 1 miljard platen moet hebben verkocht. Dat halen sterren daarna en van nu niet eens. De tour eindigt bij het graf van Elvis, zijn ouders, zijn tweeling broer en z’n oma. Tjonge, ik kan me best voorstellen dat deze plek voor velen als een bedevaartsoord wordt gezien. Heel indrukwekkend!!

Aan de overkant van zijn mansion zijn diverse musea gemaakt waarin zijn auto’s, kostuums, twee vliegtuigen en levensverhaal worden getoond. Uiteraard moet er ook wat verdiend worden, dus elke zaal komt uit in een souvenirshop. Maar daar kunnen we goed vanaf blijven.

Na een bezoek van ongeveer 4 uur lopen we naar de campground terug en relaxen verder in onze camper. We eten de restjes (of beter, ribbetjes) van gisteren op en lezen ons vast in voor wat de komende dagen gaat brengen.

• 30 Maart 2013 - 11:08

Irma:

Hi, wat een gave reis maken jullie. Lijkt mij geweldig om Elvis zijn domeinen te kunnen bekijken. Als ik het zo lees is het weer een stuk beter dan bij aanvang van de roadtrip. Hier is het nog behoorlijk koud. Onze caravan staat en tijdens het opzetten gisteren sneeuwde (!!!!) het. Op radio Veronica worden heel toepasselijk kerstliedjes :-) gedraaid. Maar ach, de kachels doen het, boeken zijn mee en we hebben internet. Groetjes, ditmaal vanuit een koud Blaricum, Richard en Irma.

• 30 Maart 2013 - 14:21

Paashaas:

Klinkt fantastisch guys. We hebben het verslag net aan Neal voorgelezen en nu moet ik op zoek naar muziek van Elvis voor op zijn iPod...fijne paasdagen, blijf lekker genieten van jullie vakantie! Groetjes van Annemarie, Neal en Bob

• 30 Maart 2013 - 14:27

Lisette:

Hi Tom & Debbie,

Leuk om al jullie gave belevenissen zo te kunnen lezen! Ben benieuwd naar de rest, fijne vakantie nog!

Lisette

• 30 Maart 2013 - 20:12

Pa Van Dokkum:

Overdreven zeg,die limo!
    Was die sparerib voor jou alleen Deb?
    Vannacht gaan we over op zomertijd........
    Veel plezier

• 01 April 2013 - 15:07

Esther:

Oh oh.... wat een verhalen weer. Zo leuk om te lezen! Pa en ma waren net bij ons en hebben die sparerib op je bordje zien liggen. We moesten er erg om lachen. Zo'n grote sparerib voor een niet heel groot persoon..... Daar kun je inderdaad meerdere dagen van eten. Wij hebben de pasen redelijk doorstaan. Thijmen had buikgriep en knapt vandaag weer een beetje op. Echt zielig. Maar goed, het was toch heel koud buiten dus binnen fimpjes kijken was geen straf :). Geniet van jullie vakantie en ik blijf jullie volgen, heb ik ook een beetje vakantie. enneh.... de brief is nog niet "gelekt" hoor, we weten van niets. Groet en kusje van ons.

• 02 April 2013 - 21:23

Edith&Frank:

Bij de Amerikanen is alles Bigger and Better... Kennelijk gaat dat ook op voor de spareribs :-)
    Hou die gasleiding maar goed in de gaten; zijn linke dingen, zeker als je er naast slaapt.
    Straks thuis onder de douch niet te hard Elvis zingen hè.. Gooffie maakt al genoeg lawaai ;-)

Groetjes,
    Edith & Frank